گردشگری و توریسم

جشنواره بازی های بومی محلی آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار آستارا روز سه شنبه در این جشنواره در مدرسه جواد الائمه روستای هجرت گفت: برنامه‌های فرهنگی، نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته می کند و باید با ارتقاء کیفیت آنها، نشاط اجتماعی و رضایت عمومی را ایجاد و ماندگاری بیشتر گردشگران را فراهم کرد.
سامان ساسانیان افزود: اهمیت بازی‌های بومی و محلی در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌ها زیاد است و مسئولان و مدیران فرهنگی باید در سیاست‌گذاری‌های کلان و خرد، به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: احترام به قانون، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و برتری جویی در این بازی‌ها گنجانده شده است.
مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این آئین گفت: بازی های بومی و محلی آستارا ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم دارد و اشتیاق شرکت در آن، حدود 200 دانش آموز و والدین را به این جشنواره کشانده است.
سجاد موسوی با بیان این که در گذشته بیش از 100 بازی محلی نظیر کمربند بازی، وسطی، طناب کشی و هفت سنگ در آستارا رایج بود اما بسیاری از آنها برای نسل های سوم و چهارم ناشناخته است افزود: تابستان برای معرفی سرگرمی های سنتی و ظرفیت های فرهنگی آستارا فرصت خوبی است.
وی بیان کرد: گردشگران زیادی از جاذبه های آستارا به خصوص روستاها دیدن می کنند و برگزاری چنین برنامه هایی در اعتلای فرهنگ این شهرستان تاثیرگذار است.
اجرای موسیقی سنتی و نمایش کمدی از بخش های دیگر این جشنواره فرهنگی بود.‏
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030

انتهای پیام /*


ورزش


جشنواره


بازي هاي بومي محلي


آستارا