گردشگری و توریسم

98 اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

علیرضا جلالزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با راه اندازی این واحدهای بومگردی تعداد این اقامتگاهها از 15 مورد کنونی به 200 اقامتگاه افزایش می یابد.
وی آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت های نو برای جوان ترها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحدهای بوم گردی ذکر کرد.
جلالزایی تعداد مجتمع ها و کمپینگ های گردشگری سیستان و بلوچستان را 14 مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: با تکمیل 24 مجتمع در حال ساخت بزودی تعداد این واحدها به 34 مجتمع افزایش می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 20 دفتر خدمات مسافرتی در استان راه اندازی شده و با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود تا پایان سال 10 دفتر دیگر به این دفاتر اضافه شود.
وی افزود: اگر بخواهیم از شرایط اقتصادی موجود خارج شویم باید همه دستگاه های اجرایی با هم افزایی و با جدیت قدم در توسعه گردشگری بردارند.
جلال زایی گفت: هم اینک 13 هتل در سیستان و بلوچستان برای اقامت مسافران وجود دارد و هفت هتل دیگر در حال ساخت است.
وی تعداد مهمانپذیر و هتل آپارتمان های سیستان و بلوچستان را 29 واحد عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال 11 واحد دیگر راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان – زابل – زاهدان، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک – کنارک – چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار کیلومترمربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
7316**3213

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


اقامتگاه بومگردي


سيستان و بلوچستان