گردشگری و توریسم

300 میلیارد تومان هزینه طرحی که تلف شد

شهردار منطقه 12 تهران دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید درباره اجرای پروژه های مختلف فکر کرد تا بازخورد مناسبی به همراه داشته باشد گفت: به طور مثال 300 میلیارد تومان در پروژه محور آیینی امام حسین (ع) هزینه شد که اکنون باید با یک هزینه اضافی جمع آوری شود.
به گزارش ایرنا شهرداری تهران در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف اواخر سال ۹۰ طرح زیرگذر میدان امام حسین(ع) و پیاده راه آیینی از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا را به طول یکهزار و 250 متر اجرا کرد.
این محدوده در گذشته محل کسب صنف اتومبیل و موتورفروش‌ ها بود و اجرای این طرح اعتراض کسبه و ساکنان محل را به دنبال داشت.
پس از آن در سال ۹۵ در پی درخواست های متعدد اهالی و کسبه محدوده پیاده راه 17 شهریور، مقرر شد این پیاده راه از خیابان صفا تا میدان شهدا بازگشایی شود. آن زمان اعلام شد پس از انجام نظرسنجی از سطح محلات طرح بازگشایی موقت این محور از خیابان صفا تا میدان شهدا به محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران داده شده و وی دستور بازگشایی این مسیر را صادر کرده است.
در دوره جدید مدیریت شهری مقرر شد بازگشایی کامل این محور با اجرای دو فاز دیگر شامل بازگشایی خیابان صفا تا میدان شهدا برای حمل و نقل عمومی و فاز سوم بازگشایی کامل مسیر انجام شود.
قالیباف از سال 84 تا 96 شهردار تهران بود.
به گزارش ایرنا پیمان حسین محسنی شهردار منطقه 12 تهران در جریان آیین شهرگردی اصحاب رسانه افزود: هیچ کدام از طرح هایی که در دوره گذشته اجرا شد جوابگوی نیاز این منطقه نبوده است.
وی با بیان اینکه پول زیادی در پروژه امام حسین (ع) به نام محور آیینی هزینه شد و همه از آن ناراضی هستند اظهارداشت: اکنون باید پول بسیاری برای جمع آوری سنگ فرش های آن و بازگشت به حالت اولیه هزینه شود که هم پول و هم آبرو را می برد.

*منطقه 12 به زیرساخت نیاز دارد نه بزک
شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه این منطقه بیش از آنکه به بزک نیاز داشته باشد به زیرساخت نیاز دارد خاطرنشان کرد: ابتدا باید زیرساخت و پس از آن طرح توسعه ای در سطح انجام شود اما در گذشته پروژه توسعه ای در سطح انجام شده اما زیرساختی وجود نداشته است.
وی تصریح کرد: برای مثال طرحی که با عنوان آرام سازی در میدان بهارستان انجام شد می بایست با نظر مردم و به صورت طرح تلفیقی اجرا شود؛ بدین معنا که به صورت یک لاین آسفالت و در کنار آن لاین پیاده رو اجرا شود.
محسنی با تأکید بر اینکه هیچ چیز در منطقه 12 تعطیل نشده است گفت: طرح هایی که در گذشته در این منطقه اجرا شده در شهرداری و کمیسیون های تخصصی شورای شهر در حال بررسی و اصلاح است.
وی تأکید کرد: اگر این پروژه ها قابلیت اجرا و ارتقای کیفیت زندگی مردم را داشته باشند اجرا می شوند اما اگر احساس شود بازخوردی ندارند از اجرای آنها جلوگیری می شود.
شهردار منطقه 12 پایتخت یادآور شد: این منطقه بافت تاریخی زیادی دارد که اگر به آن رسیدگی نشود به بافت فرسوده تبدیل خواهد شد.

* شناسایی 1993 پلاک خطرناک
وی در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی هزار و 993 پلاک خطرناک در سطح منطقه 12 خبر داد و گفت: از این تعداد 998 پلاک در بازار است که با کمک سازمان آتش نشانی اولویت بندی شده است.
محسنی افزود: با هماهنگی مقام قضایی 10 پلاک پلمپ شد که با این کار 20 پلاک برای ایمن سازی اقدام کردند.

*احیای دروازه های قدیمی طهران
وی در ادامه با اشاره به احیا و دوباره سازی دروازه عبدالعظیم و دروازه غار در منطقه 12 اظهارداشت: این دروازه ها با کمترین تغییرات نسبت به دروازه اولیه دوباره سازی شد.
محسنی درباره دروازه عبدالعظیم توضیح داد: مساحت عرصه این دروازه 250 مترمربع است که با هزینه دو میلیاد و 300 میلیون تومان دوباره سازی شد.
شهردار منطقه 12 تهران یادآورشد: قرار است در آینده برای فضای تعبیه شده در زیر دروازه ها کاربری فرهنگی تعریف شود.
وی درخصوص بوستان شوش و تجمع معتادان در آن نیز گفت: محدوده بوستان شوش تلفیقی از منطقه 12، 15 و 16 است که اجرای هر طرحی موجب می شود معتادان مانند موج مهاجر بین این سه منطقه جا به جا شوند.
محسنی ادامه داد: طرحی توسط منطقه 12 برای جمع آوری معتادان و نگهداری آنها در مکانی در حال انجام است.

*عودلاجان قطب صنایع دستی می شود
شهردار منطقه 12 تهران همچنین در بازدید از بازارچه صنایع دستی عودلاجان در قلب پایتخت اظهارداشت: این بازارچه پیش از این محل تجمع معتادان بودند که سال 93 در قراردادی با میراث فرهنگی و کسبه به بازار صنایع دستی تبدیل شد.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر با توجه به اینکه این بازار به حداکثر توان رسیده انتظار داریم به قطب صنایع دستی تهران و کشور تبدیل شود.
محسنی احداث بوم گردی و فضاهای تلفیقی به منظور اسکان گردشگران را از دیگر برنامه های شهرداری برای بازار عودلاجان ذکر و بیان کرد: برای مثال گاراژی در این بازار وجود دارد که عرصه آن به شهرداری تعلق دارد و پیش از این کارکرد تلفیقی (پارکینگ، کارواش و…) داشته و قرار است اقامتگاه بوم گردی و مهمانسرا برای گردشگران در آن احداث شود.
وی یادآور شد: همچنین در تلاشیم از کوچه حاجی ها پیاده راهی به کوچه مروی و از آنجا به ناصرخسرو متصل شود تا در این محدوده رینگ کامل گردشگری داشته باشیم.
این مسئول به تجربه حضور ون کافه ها در خیابان 30 تیر اشاره و بیان کرد: این اقدام با هدف معرفی موزه های خیابان 30 تیر اجرا شد و پس از آن تعداد بازدیدکنندگان از موزه های این خیابان افزایش یافت.
شهردار منطقه 12 تهران سرانه فضای سبز عمومی و اختصاصی این منطقه را به ترتیب 6 و 9 مترمربع اعلام و خاطر نشان کرد: در منطقه 12 به دلیل کمبود زمین و وجود پلاک های ریز دانه احداث بوستان ها با 200 متر مربع آغاز می شود و در ادامه توسعه پیدا می کند.
منطقه 12 تهران در قلب پایتخت قرار دارد و مناطق تاریخی شهر را نیز در بر می گیرد.
تهرام/9353/ 1735/ 1008

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهری


مناطق


شهرگردی