گردشگری و توریسم

شهر ملی منبت، گام بلندی برای همدان 2018 برداشت

به گزارش ایرنا محمودرضا عراقی روز سه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری دومین جشنواره مبل و منبت اظهار داشت: ما با تمام توان پشتیبان شهر ملی منبت هستیم.
وی با بیان اینکه ملایر باید برای برگزاری باشکوه نخستین جشنواره مبل و منبت در سال گذشته به خود ببالد افزود: امسال نیز بیش از آنچه سال گذشته برای این جشنواره کمک کردیم، همراه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در کنار مجموعه شهرستان برای برگزاری دومین جشنواره مبل و منبت هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان افزود: براساس ظرفیت ها برای اجرای برنامه های بسیار خوبی که از سوی این شهرستان برای رویداد همدان 2018 معرفی شده، کمک می کنیم.
عراقی ادامه داد: در جلسه ای با استاندار همدان نتیجه این فعالیت ها و برنامه های شهر ملی منبت در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت منعکس می شود تا بتوانیم کمک های بیشتری را جذب کنیم.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم همزمان با رویداد بین المللی همدان 2018 از سفیران و وزرایی که به استان همدان می آیند، برای حضور در ملایر نیز دعوت کنیم.
عراقی ضمن تقدیر از اتحادیه، انجمن و هیات مدیره بازار مبل و فعالان صنعت مبل و منبت ملایر در برگزاری هر چه باشکوه جشنواره مبل و منبت در این شهرستان، بخش خصوصی را بازوی توانمند برای دولت دانست و گفت: اقتدار کشور در گرو اقتدار بخش خصوصی است و باید این بخش تعیین کننده تصمیمات بزرگ باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گردشگری را محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: دنیا باید شهر جهانی سفال، شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور را بشناسد و رویداد همدان 2018 بهترین فرصت است.
عراقی رویداد همدان 2018 را از نظر سیاسی و امنیتی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: حدود 530 شرکت خصوصی گردشگری به همدان می آیند که ملایر و بخش خصوصی آن می تواند با رایزنی و امضای تفاهم نامه، از این فرصت ویژه بهره برداری لازم را داشته باشد.
وی اضافه کرد: ملایر بزودی کریدور ریلی کشور می شود و با توجه به ویژگی های جغرافیایی و زیرساخت های موجود باید حق این شهرستان به خوبی ادا شود.
عراقی خواستار همکاری بیشتر نهادهایی همچون شهرداری با دست اندرکاران جشنواره مبل و منبت شد و یادآور شد: پیگیری های لازم را در سطح استان انجام می دهیم تا نواقع و مشکلات موجود در شهرک صنعتی مبلمان ملایر نیز رفع شود.
***ملایر میزبان هفت برنامه شاخص رویداد همدان 2018 است
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: بیش از هفت برنامه شاخص و محوری همزمان با رویداد همدان 2018 در این شهرستان برگزار می شود که دومین جشنواره مبل و منبت شاخص ترین برنامه ها است.
باب الله فتحی با اشاره به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت بیان کرد: دومین جشنواره ملی مبل و منبت از 31 مرداد تا هشتم شهریور ماه در سطح شهرستان برگزار می شود که یک برنامه هفتگی به مدت 9 روز از عید قربان تا عید غدیر پیش بینی شده است.
وی کنفرانس ملی انگور و کشمش در دانشگاه ملایر، جشن ملی خوشه برتر انگور، جشنواره ملی شیره پزی سنتی مانیزان، جشن باغ تاریخی سیفیه، همایش توسعه گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم های ورزش زورخانه ای و مسابقات کشتی، جشنواره منطقه ای سینمای جوان و همایش دستکندهای زیرزمینی در شهر زیرزمینی سامن را از دیگر برنامه ها در سطح ملی برشمرد.
فتحی با بیان اینکه استان همدان به ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سال گذشته حمایت های ویژه ای را در برگزاری نخستین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر داشت درخواست کرد: برای دومین جشنواره نیز کمک قابل توجهی نیاز داریم.
***ظرفیت ملایر در توسعه گردشگری ویژه است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز ظرفیت ملایر را در توسعه صنعت گردشگری ویژه دانست و افزود: مطالبه گری این شهرستان موجب شد ملایر یکی از موفق ترین شهرها در ثبت شهر ملی منبت باشد.
علی مالمیر با بیان اینکه همه استان از ثبت شهر ملی منبت نفع می برد بیان کرد: با توجه به پخش 10 هزار ثانیه ای تبلیغات مبل و منبت ملایر از رسانه ملی، همدان نخستین استانی بود که از این ظرفیت استفاده کرد.
وی برگزاری اولین و دومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر را نقطه عطفی برای توسعه این شهرستان و فعالان این صنعت دانست و گفت: متناسب با ظرفیت های موجود این برند باید حفظ شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خواستار رفع نقاط ضعف و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این صنعت شد و اظهار داشت: علاوه بر صنعت مبل و منبت، باید تمامی ظرفیت های ملایر و ویژگی های گردشگری آن همزمان با این جشنواره در رویداد همدان 2018 معرفی شود.
مالمیر ادامه داد: همه ظرفیت استان و شهرستان در خدمت دومین جشنواره مبل و منبت است تا بتوانیم با کمک بخش خصوصی جشنی در سطح ملی برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، اردیبهشت ماه سال گذشته ملایر به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید که در این راستا نخستین جشنواره ملی مبل و منبت شهریورماه سال گذشته برگزار شد و امسال نیز همزمان با رویداد همدان 2018 دومین جشنواره از 31 مرداد آغاز و تا هشتم شهریور ادامه دارد.
سال 2018 همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، میزبان اجلاس وزاری گردشگری کشورهای آسیایی است و در همین سال اجلاس دوره ای سازمان جهانی گردشگری نیز در همدان برگزار می شود.
7528/1181

انتهای پیام /*


اقتصاد


همدان 2018


جشنواره ملي مبل و منبت


همدان ملاير