گردشگری و توریسم

دومین موزه ملی علوم و فناوری در فرهنگسرای رازی گشایش یافت

اکبر بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موزه با سرمایه گذاری و مدیریت موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای رازی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط موزه علوم و فناوری برای راه اندازی، ایجاد امکانات و بخش های علمی شعبه دوم این موزه گفت: فرهنگسرای رازی با اختصاص فضا، زیرساخت های لازم را برای فعالیت موزه فراهم کرده است.
بختیاری، ارتقای بینش علمی جامعه، آگاهی اجتماعی از پیشینه و سیر تاریخی رشد و تحول علم و فناوری و گسترش فرهنگ علمی را از اهداف گشایش موزه علوم و فناوری عنوان کرد.
رئیس فرهنگسرای رازی افزود: دومین موزه ملی علوم و فناوری در مساحت بیش از 700 مترمربع با بخش هایی همچون مکانیک، همزیستی با زلزله، هوا فضا، زکریای رازی، الکترومغناطیس، فناوری های بومی، ریاضی و تک اثرها شامل آینه های اکوستیک، تابلوهای خطای دید شرایط مناسبی را برای تجربه علمی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها فراهم می کند.
وی گفت: همچنین در بخش جنبی این موزه امکان برگزاری جُنگ های علمی، همایش ها، نمایشگاه ها و نمایش فیلم های علمی و سه بعدی برای بازدیدکنندگان فراهم است.
بختیاری اظهار داشت: فروشگاه کتاب فرهنگان به عنوان بزرگترین فروشگاه و نمایشگاه کتاب جنوب شهر تهران نیز در طبقه همفک موزه علوم و فناوری به علاقه مندان، کتاب های مختلف، محصولات و فرآورده های فرهنگی ارائه می کند.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 11 شهر تهران گفت: موزه علوم و فناوری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 میزبان علاقه مندان است و از اول مهرماه نیز گروه های 60 تا 80 نفره از دانش آموزان و دانشجویان در این موزه پذیرش خواهند شد.
شعبه یک موزه علوم و فناوری در خیابان سی تیر، ضلع شمالی موزه ملی ایران قرار دارد و شعبه دوم این موزه در فرهنگسرای رازی به نشانی خیابان هلال احمر، نرسیده به میدان رازی، جنب خیابان شهید مرادی واقع شده است.
تهرام/7245//1348

انتهای پیام /*


علمي آموزشي


فرهنگسراي رازي


موزه علوم و فناوري


اكبر بختياري