گردشگری و توریسم

گنبد نمکی قم ظرفیت گردشگری بالایی دارد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی روز دوشنبه در بازدید از گنبد نمکی قم افزود: سالانه میلیون ها تن وارد قم می شوند که این شهر را به عنوان مقصد گردشگری زیارتی انتخاب می کنند.
وی ادامه داد: قم علاه بر جاذبه های گردشگری زیارتی، دارای جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیاری است که یکی از ظرفیت های مهم و قابل توجه استان گنبد نمکی قم می باشد.
یزدانی با اشاره به ظرفیت های گردشگری گنبد نمکی قم گفت: بنا بر گفته صاحب نظران، گنبد نمکی قم یکی از گنبدهای بزرگ نمکی ایران است که با دارا بودن دریاچه ای کوچک در دل خود پدیده ای طبیعی منحصر به فردی را به وجود آورده است.
وی با بیان این که در ایران گنبدهای نمکی فراوانی وجود دارد که از قابلیت ها و جاذبه های چند جانبه ای در جذب توریست برخوردار است، گفت: گنبد نمکی قم یکی از بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی ایران شناخته شده است که از نمونه های دیدنی و شگفت انگیز استان قم به شمار می آید.
وی گفت: محدوده گنبد نمکی قم همچنین این قابلیت را دارد تا به عنوان یکی از قطب هاب گردشگری سلامت استان مطرح شود، چراکه امروزه نمک درمانی یکی از شیوه های علمی برای درمان برخی از بیماری ها شناخته می شود.
گنبد نمکی جعفریه در فاصله 20 کیلومتری غرب شهر قم به عنوان بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی ایران شناخته شده است. بلورهای نمک گنبد به صورت تیغه های مشخص و کنگره مانند دیده می شود. بخش شمالی گنبد تا طول سه کیلومتر ادامه دارد. روی نمک لایه هایی از مارن قرمز، ژیپس و رس قرمز قرار گرفته است.
علاوه بر حرم مطهر حضرت معصومه(س) که سالانه میزبان خیل عظیمی از زائران است، جمکران، خلجستان(نایه)، دیرگچین، دستجرد، طرلاب، کریمه(سایت عوارضی)، دره قاهان، پلنگ دره، روستای کرمجکان، بخش کهک، حوض سلطان و طایقان از جمله 12 منطقه نمونه گردشگری استان قم می باشد. همچنین خانه های تاریخی، مقابر گنبد سبز، کاروانسراهای مختلف، دریاچه نمک حوض سلطان و چندین آثار تاریخی دیگر از جاذبه های گردشگری قم به شمار می آید.
1175 /

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گنبد نمكي قم


گردشگري