اخبار گردشگری

مسئولان به خاطر مردم از حضور سخنران ویژه مراسم مشروطه ممانعت کردند

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار یکشنبه شب در جشن سالگرد انقلاب مشروطیت که در خانه مشروطه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از صاحب نظران حوزه تاریخ ایران برای این مراسم دعوت شده بود که با اعتراض مردم آذربایجان، مسئولان از دعوت وی صرف نظر کردند، افزود: این امر نشان دهنده برگزاری مردمی جشن های مربوط به انقلاب مشروطیت در تبریز است.
وی اظهار داشت: از 20 سال قبل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، سالگرد انقلاب مشروطه را جشن می‌ گیرد که هدف اصلی از این مراسم ها مردمی کردن جشن‌های مشروطیت است.
آبدار گفت: بزرگداشت مشاهیر آذربایجان برای ما اهمیت بسزایی دارد و برای همین از سال‌ های گذشته آیین های مختلف زنده نگه داشتن مشاهیر و مجاهدان راه آزادی آغاز شده است، هرچند در این خصوص با سختی ها و مقاومت هایی نیز مواجه شده ایم.
وی به ساخت و نصب مجسمه ستارخان در پارک مشروطه تبریز اشاره کرد و یادآور شد: در آن سال ها مقاومت های زیادی شد تا این امر محقق نشود اما این مجسمه به عنوان نماد مبارزه آذربایجان در چندین نقطه سطح شهر تبریز نصب شد.
آبدار با بیان اینکه گروه‌های مردمی از سال آینده می ‌توانند جشن های مشروطه را برگزار کنند، ادامه داد: در این زمینه از تمامی تشکل ها و گروه های مردمی که امکان برگزاری چنین جشن‌هایی را دارند، تقاضا داریم تا برای سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی و اقدام کنند.
وی از تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به تبریز برای توسعه خانه مشروطه تبریز و تملک دو پلاک ثبتی در جوار این خانه خبر داد و افزود: کارهای اداری و اجرایی این طرح با هدف راه اندازی مرکز پژوهش های مشروطه از دو ماه اینده شروع می شود.
آبدار اضافه کرد: در همین راستا خانه ستارخان تملک شده و به موزه تبدیل می شود که به موازات آن خانه شیخ محمد خیابانی نیز به موزه تبدیل خواهد شد.
3038/518

انتهای پیام /*


سياسي


مشروطه


جشن


سخنران