اخبار گردشگری

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

شهر تبریز از آن دسته شهرهای ایران است که در هر فصل سال زیباست . طبیعت رنگارنگ این شهر سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد جاهای دیدنی تبریز بسیار زیاد است و ما درمطالبی با عنوان جاهای دیدنی تبریز در بهار و 10 جای دیدنی تبریز در تابستان معروفترین جاههای تبریز را معرفی کردیم در این پست می خواهیم شما را با 10 جای زیبای دیگرتبریز آشنا کنیم تا اگر در فصل پاییز سفری به این شهر زیبا داشتید از سفر خود لذت ببرید .

سد امند

سد امند ، یک سد خاکی در شمال غربی شهر تبریز و در نزدیکی روستای امند از توابع صوفیان است. طرح دهکده سلامت و تفرجگاه گردشگری منطقه سد امند که در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز-صوفیان واقع شده، به عنوان منطقه نمونه گردشگری در زمینی به وسعت بیش از ۸۰ هکتار با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساحل دریاچه این سد در حال اجرا است…

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

مسجد ظهيريه تبريز

اين مسجد درجانب غربي صحن بقعه سيدحمزه و کنار خيابان ثقة الاسلام واقع است . بناي مستطيل شکل به ابعاد 8×20 متراست که توسط يک گنبد بزرگ به قطر هشت متر ودو طاق و دو گنبد کوچکتر درشمال و جنوب مسقف مي شود . دراطراف اين گنبدخانه، چند رواق و اتاق قرار گرفته است و دو درگاه، آن را به خيابان ثقة الاسلام و صحن رو باز بقعه سيدحمزه مرتبط مي کند . دور تا دور مسجد، از اره مرمري خوشرنگي به ارتفاع 105 سانتي متر تعبيه شده که برقسمت فوقاني آن، سوره مبارکه اسراء به خط ثلث بسيار زيبا به طور برجسته نقر شده است .

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

برج خلعت پوشان

این بنا در ده کیلومتری جاده تبریز- تهران قرار دارد که این برج آجری منشوری به برج خلعت پوشان مشهور است. این بنا در اواخر دوره صفویه احداث شده است. در زمان قاجار خلعت اهدایی شاهان برای حاکمان آذربایجان در این برج بر دوش آنها انداخته می شد. برج سه طبقه است. طبقه اول و دوم سرپوشیده و طبقه سوم بدون سقف است. آخرین مراسم خلعت پوشان در سال 1330 ه. ق در زمان حکمرانی صمدخان مراغه ای انجام گرفته است. در سال های اخیر دانشگاه تبریز این بنا را مرمت کرده است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

کلیسای مریم مقدس (س) تبریز

کلیسای مریم مقدس یکی از کلیساهای مسیحیان تبریز است. کلیسای مریم مقدس بزرگترین و قدیمیترین کلیسای تبریز است و مراسم بزرگ ملی مذهبی مسیحیان در این کلیسا برگزار می‌شود.این کلیسا در محله ی ديك باشي ‌ ميدان نماز، كوروش كبير سابق تبریز قرار دارد.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

سورتمه تبریز

بزرگ ترین و نخستین مجموعه سورتمه سواری شمال غرب کشور با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری تبریز طراحی و راه اندازی شده است. طول مسیر سورتمه تبریز ۴۵۰ متر می باشد که به دو صورت کابین های یک و دو نفره طراحی شده و چشم انداز زیبای تبریز در طول مسیر حرکتی کابین ها برای استفاده کنندگان از این مجموعه جذابیت های خاص خود را خواهد داشت.

آدرس :تبریز , پارک ائل گلی

جاهای دیدنی تبریز در پاییز


پارک موزیکال ولیعصر تبریز

پارک ولیعصر تبریز یکی از پارکهای زیبا و متفاوت تبریزاست . این پارک در ضلع شرقی تبریز و در کوی ولیعصر، کنار پارک باغلار باغی قرار دارد، یکی از ویژگی های متمایز پارک ولیعصر زیبایی معماری و استفاده از حوضچه های آب و آبروها در سرتاسر پارک می باشد. در واقع معماری پارک ولیعصر، برگرفته از معماری اصیل ایرانی با استفاده از حوض های کوچک در سرتاسر پارک و اتصال آنها به هم با استفاده از آبروهاست، که در نهایت به استخر وسط پارک متصل می شوند. در این آب نمای هوشمند نور پردازی ۷ رنگ بصورت لیزری و کاملا حرفه ای انجام یافته و جلوه زیبایی از شبهای تبریز رو به نمایش گذاشته است .

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

پارک جنگلی یادگار امام تبریز

استراحتگاه و پارک جنگلی یادگار امام از جاذبه های تفریحی و گردشگری شهر تبریز می باشد که به تازگی به بهره برداری رسیده و در جنوب شهر تبریز، جنب باشگاه یادگار امام قرار گرفته است.اوقات فراغت از مقوله هایی است که امروزه بیش از گذشته مورد توجه می باشد و فضاهای عمومی شهری در برنامه های توسعه شهری، جايگاه با اهميتی دارند و پارك ها و فضاهای سبز نيز يكي از فضاهای عمومی شهری محسوب می شود که بستر مناسبی برای فراهم کردن رفاه و امور تفريحی، پرکردن اوقات فراغت و برقراري روابط اجتماعي و خانوادگی شهروندان است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

موزه سنگی تبریز

نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب ترین پدیده های فرهنگی است.موزه ها از معدود مراکز حافظ یادگاران نسل گذشته هستند و هر یک از اشیای موجود در موزه ها در عین بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند، زیرا اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ ملتها را ارائه می دهند.دراین میان سنگ نگاره ها یا هنرهای صخره ای، کهن ترین آثار تاریخی و هنری بجای مانده از بشر هستند.در این اثر ، آثار سه هزار ساله سنگ نگاره های تمدنهای باستان در تبریز به نمایش گذاشته شده است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

خانه استاد شهریار

خانه استاد شهریار، با قدمت دوره پهلوی دوم (1347) در مرکز شهر تبریز قرار دارد.استاد شهریار که غزل‌های دلنشین بسیاری سروده از جمله غزلی با مطلع «آمدى جانم به قربانت ولى حالا چرا» در این خانه زندگی می‌کرده است.این خانه در 2 طبقه و با مصالح کاملا جدید در عرصه 225 متر مربع و زیربنای 125 متر مربع ساخته شده است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

خانه پروین اعتصامی

پروین اعتصامی در تاریخ 25 اسفند سال 1285 خورشیدی در خانه‌ای در محله ششگلان تبریز و در کوچه‌ای به همین نام، متولد شد و تا سن 6 سالگی که به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود، در این خانه پرورش یافت. پروین اعتصامی که در اصل نام وی «رخشنده» می‌باشد در خانواده‌ای فاضل و در دامان پدری دانشمند و مادری شاعر تربیت شد و به یُمن بهره‌مندی از فضای ادبی و شاعرانه‌ای که در خانه پدری وجود داشت و قریحه‌ای سرشار از ذوق ادبی و توانایی فراوانی که در این زمینه از آن برخوردار بود، به سرودن شعر روی آورد.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز