اخبار گردشگری

طرح جامع گردشگری ماسال طی 2 ماه آینده آماده می شود

محمدجواد عامر روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز رشت که در آستانه روز خبرنگار انجام شد، با اشاره به آشنایی خود با رسانه از اواخر دهه 60 ، بر ضرورت اهتمام جدی تر به تعریف ماسال در جایگاه کشوری با بهره گیری از ابزار رسانه تاکید و بیان کرد: لازم است رسانه ها هم این شهرستان و نیز خدمات انجام شده توسط دولت را به مردم معرفی کنند.
وی با اشاره به سهمیه 345 واحد بوم گردی ماسال افزود: با تلاش های صورت گرفته، این تعداد را به حدود 360 واحد رسانده ایم ضمن اینکه پیگیری هایی انجام شده تا چندین هتل نیز در شهرستان به بهره برداری برسد.
عامر با بیان اینکه در تلاش هستیم 2 تا سه هتل را تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم، گفت: در نگاهی کلی، برنامه ما فعال سازی هفت تا هشت هتل سه و چهار ستاره و بیشتر در شهرستان است که در صورت تحقق این مهم، حداقل 40 تا 50 نفر بطور مستقیم مشغول به کار خواهند شد ضمن اینکه نزدیک به 600 تخت، به تخت های گردشگری شهرستان افزوده می شود.
وی توسعه گردشگری در ماسال را نیازمند فراهم سازی زیرساخت هایی از جمله آب آشامیدنی دانست و گفت: در حال حاضر برخورداری شهرستان از آب آشامیدنی 46 درصد است ولی ساخت تصفیه خانه را آغاز کرده ایم و اولین پکیج فاضلاب شهرستان تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری می شود.
فرماندار ماسال با بیان اینکه این شهرستان در مسیر تردد گردشگر نیست، افزود: جلسه های متعددی با استادان دانشگاه ها و سازمان های مردم نهاد برگزار کرده ایم و طرح جامع گردشگری ماسال را طی 2 ماه آینده آماده می کنیم.
وی همچنین از برگزاری جلسه هایی با سرمایه گذاران حوزه گردشگری برای ایجاد تفریحات گردشگری ازجمله زیپ لاین، پل معلق و … خبر داد و گفت: مقرر شده این سرمایه گذاران طرح های اولیه خود را آماده و ارائه کنند و ما نیز ، آماده هرگونه همکاری هستیم.
عامر با اشاره به وجود نزدیک به 38 کیلومتر مسیر سبز و جاده ییلاقی در ماسال افزود: پیمانکار بخش خصوصی اقدام به پاکسازی زباله های این مسیر کرده و درنظر است نقاط آلوده رودخانه خالکایی ( از قله مرتفع شاه معلم سرچشمه می گیرد و پس از طی 40 کیلومتر، از ماسال عبور می کند) نیز پاکسازی شود.
وی خاطرنشان کرد: این مهم انجام و در اولین مرحله به آلوده کنندگان اخطار داده شده و تا امروز، چهار مورد اصلاح صورت گرفته و برای مابقی نیز زمان تعیین شده تا نسبت به اصلاح مسیر، اقدام کنند.
به گفته فرماندار ماسال، در نظر داریم تا پایان امسال پاکسازی کامل مسیر رودخانه انجام و پاک بودن آن از طرف محیط زیست اعلام شود تا پس از این مهم؛ با تزریق ماهی به رودخانه، زمینه قلاب انداختن گردشگران را فراهم کنیم که این امر، موجب جذب گردشگران به منطقه می شود.
محمدجواد عامر فرماندار ماسال در خاتمه این نشست، از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز رشت بازدید کرد و در گفت وگویی با خبرنگاران، با فرآیند تهیه خبر در این رسانه ملی آشنا شد.
شهرستان ماسال با 2 بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


ماسال


طرح جامع گردشگري


گيلان