اخبار گردشگری

جشنواره سفرنگاری ماکو با معرفی نفرات برتر بکار خود پایان داد

به گزارش ایرنا معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو روز شنبه در آیین اختتامیه این جشنواره بیان کرد: بوم گردی به عنوان شکل تازه و علمی در صنعت گردشگری و مسافرت است که نه تنها می تواند اقتصاد محلی را احیا کند بلکه مانع از مهاجرت جمعیتی شود.
‘حسین حمزه لو’ با بیان اینکه با اشتغال و ماندگاری بومیان در هر منطقه و انتقال مسوولیت نگهداری از محیط زیست به آنان مراقبت از طبیعت تشدید می شود، اضافه کرد: معرفی زندگی بومی سبب جلوگیری از مرگ آن در خفا می شود زیرا با شناسایی یک جامعه یا خرده جامعه می توان از حیات آن مراقبت کرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو رویکرد حرکت به سوی بوم گردی دارد و در این راه چندین روستا را هدف بوم گردی قرار داده است، اظهار داشت: اجرای جشنواره ماکوگرام نیز برای توسعه گردشگری و بوم گردی منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این سازمان در نظر دارد با اجرای درست بوم گردی علاوه بر جذب فزآینده گردشگر و ارزآوری، زمینه معرفی فرهنگ بومی و سبک زندگی خود به دیگر جوامع را نیز فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو از موهبت و ظرفیت ارزشمند در زمینه گردشگری بومی برخوردار است، اظهار داشت: این منطقه علاوه بر برخورداری از انواع جاذبه های طبیعی و آب و هوای مطلوب از 132 روستا و آبادی بکر با سبک های مختلف زندگی برخوردار است.
دبیر جشنواره سفرنگاری ماکوگران نیز با اشاره به اینکه این جشنواره که با حضور 60 فعال گردشگری در ماکو برگزار شد، افزود: در این جشنواره بیش از یکهزار عکس و فیلم جهت معرفی ظرفیت ها، جذابیت ها و آداب و رسوم منطقه آزاد ماکو تولید و منتشر شد.
آرش نورآقایی با اشاره به اینکه گردشگری دیجیتال برای اولین بار در سطح کشور در ماکو اجرا شد، بیان کرد: منطقه آزاد ماکو ظرفیتی بی نظیر در پهنه گردشگری است و گردشگری الکترونیک این امکان را فراهم می کند که ظرفیت‌های منطقه به بازارهای هدف گردشگری معرفی شود.
وی اطلاع رسانی و تبلیغات در صنعت گردشگری را از جمله مهمترین ابزارها برای توسعه فرهنگ گردشگری خواند که موفقیت سازمان را در پی دارد.
وی ادامه داد: هیات داوران جشنواره بر اساس استانداردهای تعریف شده از روز اول جشنواره به دقت تولیدات شرکت کنندگان را مورد ارزیابی قرار دادند و در نهایت با معرفی ‘شکرانه رضازاده’ به عنوان نفر اول و امید قهرمان زاده به عنوان نفر دوم در بین شرکت کنندگان بومی، به کار خود پایان دادند.
همچنین در این مراسم از بین وبلاگ نویسان به زبان انگلیسی از محدثه مهیمنی، متین لشکری و فدریکو بوکارتی تجلیل شد.
از میان وبلاگ نویسان جشنواره ماکوگرام ‘محسن ادیب’ مدیر وب سایت کویرها و بیابان های ایران به عنوان برترین وبلاگ نویس تجلیل و در نهایت در بخش اینستاگرام عماد نعمت الهی، طاها ولیزاده و پریسا باجلان به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند؛ صحرا زنگنه نژاد نیز به عنوان منتخب بخش مردمی مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
3072/7132

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره بومي گردي


ماكو گرام


گردشگري