اخبار گردشگری, گردشگری ورزشی

12 طرح گردشگری اردبیل هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات این طرح ها افزود: مسیر دسترسی دربند هیر واقع در اردبیل ، زیرساخت های گردشگری سه روستای هدف گردشگری خمس، کزج و اندبیل آغاز ، 2 اقامتگاه بوم گردی شوون و اوماسلان گرمی مغان و زیپ لاین شورابیل و هتل چهار ستاره یاکاموز اردبیل از جمله این طرح ها است.
او اظهار داشت: محوطه گردشگری برادران شاد در خلخال ، هتل آپارتمان ارشادی در نیر ، مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی در بیله سوار و آبدرمانی قاینار سبلان در مشگین شهر نیز دیگر طرح های افتتاحی استان اردبیل در هفته دولت است.
وی همچنین از توجه به توسعه گردشگری روستایی در استان خبر داد و گفت: بهره گیری از قابلیت های 48 روستای هدف گردشگری بویژه در شهرهای اردبیل، سرعین، گرمی، مشگین شهر، نمین، نیر، خلخال و کوثر توسعه گردشگری روستایی مورد تاکید است.
فلاحی توسعه گردشگری عشایری در شهرستان های بیله سوار ، خلخال و مشگین شهر را ضروری دانست و افزود: ظرفیت های گردشگری عشایر شاهسون از دیگر پتانسیل های گردشگری استان محسوب می شود.
او تشریح کرد: در شهرستان های اردبیل، بیله سوار، سرعین و مشگین شهر توسعه گردشگری سلامت و در اردبیل ، سرعین و مشگین شهر رونق گردشگری زمستانی مورد توجه قرار گرفته و توریسم علمی و کشاورزی نیز در پارس آباد و طبیعت گردی در نمین ، گرمی ، خلخال و مشگین شهر طرح های گردشگری ساماندهی و مطالعه خواهد شد.
اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
6018/ 1257

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اردبيل


هفته دولت