اخبار گردشگری

دوچرخه سوار خراسان جنوبی در بیابان لوت رکاب می زند

به گرارش ایرنا علی شریعتی منش روز شنبه در نشست خبری در خصوص پروژه دوچرخه سواری در گرم ترین نقطه زمین (کویر لوت) برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس افزود: اینکه رویدادی از این استان در گینس به ثبت برسد، مایه افتخار و مباهات است.
وی بیان کرد: بیابان لوت از مناطق خشک جهان محسوب می شود و مساحت آن 175 هزار کیلومتر مربع بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان گسترده است که شامل 10 درصد کل مساحت ایران می شود.
وی اظهار داشت: بیابان لوت به لحاظ آب و هوایی و پوشش گیاهی و جانوری از مناطق حساس به شمار می آید و حسن خراشادی زاده با دوچرخه سواری در این مسیر این بیابان را معرفی می کند.
معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: بیابان لوت بیست و هفتم تیر ماه سال 1395 با شماره 1505 در فهرست میراث جهانی ثبت شد.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: موضوع گردشگری فرابخشی است و این اداره کل نقش سیاست گذاری داشته و نیاز به همکاری دیگر بخش ها برای توسعه گردشگری دارد.
مرتضی عربی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان هم باید به این گونه رویدادها توجه بیشتری داشته باشد چون پروژه دوچرخه سواری در گرم ترین نقطه زمین بیشتر شکل ورزشی دارد.
وی اظهار داشت: در دوره سه سال اخیر 323 درصد رشد گردشگر خارجی در استان را نسبت به دوره 6 سال گذشته داشتیم.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: این گردشگران از کشورهای اروپای شرقی، فرانسه و آلمان از بیابان لوت و روستای هدف گردشگری دهسلم بازدید کردند.
وی گفت: کمپ گردشگری روستای دهسلم شهرستان نهبندان پنجم مهر ماه سال جاری افتتاح می شود.
دوچرخه سوار پروژه رکاب زنی در گرم ترین نقطه زمین هم گفت: 10 ماه است به شکل تخصصی در خصوص ثبت رکورد در کتاب گینس روی این پروژه کار می کنم.
حسن خراشادی زاده افزود: این پروژه با هدف ثبت رکورد جهانی گینس با عنوان دوچرخه سواری در گرم ترین نقطه زمین با همکاری یک تیم هشت نفری در حال اجراست.
وی اظهار داشت: این بیابان با تایید ناسا گرم ترین نقطه زمین لقب گرفته و این نهاد بالاترین دمای زمین با 70.7 درجه سانتیگراد را در این منطقه ثبت کرده است.
ورزشکار خراسان جنوبی بیان کرد: 19 مرداد ماه سال جاری در یک بازه زمانی 12 ساعت این رکاب زنی از کوه های مریخی در 10 کیلومتری غرب شهرستان نهبندان آغاز به سمت منطقه ریگ یلان آغاز می شود که حدود 120 کیلومتر است.
وی گفت: این رکورد تاکنون ثبت نشده و باید با تهیه مستندات این عنوان را به گینس ثابت کنیم.
خراشادی زاده افزود: متاسفانه گینس در ایران نماینده ای ندارد و مجبوریم مستنداتی را تهیه و برای آنها ارسال کنیم.
وی اظهار داشت: هدف ما معرفی بیابان لوت به جهان است که با ثبت در کتاب رکوردهای گینس مطرح می شود و در حال حاضر ثبت رکورد گینس در خراسان جنوبی نداریم.
خراشادی زاده گفت: گینس برای ثبت رکورد پول می گیرد که هزینه های مربوط توسط برخی دستگاه ها و تعدادی از سازمان های مردم نهاد و بخشی هم با هزینه شخصی تامین می شود و تدارکات و اسکان تیم توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر عهده گرفته شده است.
7559*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


میراث فرهنگی


کویر لوت


گینس