اخبار گردشگری

خراسان رضوی در ظرفیت اقامتی کشور رتبه نخست دارد

یوسف بیدخوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون این استان 116 هزار و 916 تخت آماده برای پذیرایی از مسافران دارد که این ظرفیت رسمی اقامتی است.
وی بیان کرد: علاوه بر این، شمار فراوانی واحدهای اقامتی غیررسمی به خصوص در مشهد فعالیت دارند که نظارت و کنترل بر این واحدها نیز انجام می شود و تا حد امکان به واحدهای دارای شرایط مانند خانه های زائرپذیر مجوزهای موقت داده می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ایمنی واحدهای اقامتی با هدف تامین امنیت مسافران گفت: کلیه واحدهای اقامتی رسمی در استان اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر موظف هستند تا پایان امسال تائیدیه آتش نشانی را دریافت و مجوزهای بهداشتی خود را کامل کنند.
بیدخوری با اشاره به بالا بودن سطح کیفی و کمی خدمات دهی در واحدهای اقامتی خراسان رضوی، گفت: با هدف رفاه حال مسافران، از ابتدای امسال نرخ اقامت در واحدهای این استان افزایشی نداشته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین با هدف تامین حال زائران و مسافران به خصوص معلولان امسال برنامه مناسب سازی واحدهای اقامتی در این استان با جدیت اجرا می شود.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال 50 درصد واحدهای اقامتی استان برای حضور معلولان و افراد ناتوان مناسب سازی می شود.
استان خراسان رضوی دارای بیش از یک هزار واحد اقامتی رسمی است و با بیش از 1700 واحد تاسیسات گردشگری این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه دارا است.
7496/5132

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اقامت


خراسان رضوی