اخبار گردشگری

تعداد اقامتگاه های بوم گردی قزوین پنج برابر می شود

نادر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر 6 اقامتگاه بوم گردی در استان قزوین به گردشگران خدمات ارایه می دهند،افزود: موافقت اصولی 25 اقامتگاه بوم گردی جدید نیز صادر شده که فعالیت خود را تا پایان امسال آغاز خواهند کرد و بیشتر آنها اکنون در مرحله احداث، تجهیز و یا استاندارد سازی هستند.
وی اظهار داشت: بیشتر این اقامتگاه ها در مناطقی روستایی آوج و آبگرم، الموت و طارم سفلی راه اندازی خواهند شد.
این مسئول یادآور شد: سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی که موافقت اصولی برای طرح آنها صادر شده است را برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به بانک های عامل معرفی کرده ایم.
محمدی با بیان اینکه فعالیت افامتگاه های بوم گردی رونق گردشگری در روستاها و اشتغالزایی در این نقاط را بدنبال دارند،افزود: حفظ آداب و رسوم سنتی و محلی با انگیزه جذب مسافر از دیگر دستاوردهای فعالیت این مراکز اقامتی و پذیرایی است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: در حال حاضر اقامتگاه های بوم گردی استان مورد توجه گردشگران استان های مختلف کشور و حتی گردشگران خارجی که عمدتا از کشورهای اروپایی هستند، قرار گرفته است.
هم اکنون 6 اقامتگاه بوم‌گردی استان قزوین در روستاهای زرآباد، دیکین، شهرک، گازرخان و پرچکوه در الموت و عمارت اربابی در آبیک زیر نظر میراث فرهنگی پذیرای گردشگران هستند.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اقامتگاه های بوم گردی


قزوین