اخبار گردشگری

فصل سوم احیای بافت تاریخی ارومیه آغاز شد

جلیل جباری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله سوم مرمت و ساماندهی آثار تاریخی موجود در بافت تاریخی ارومیه چهار ساختمان قدیمی در حد فاصل خیابان عطایی تا میدان ولایت فقیه (مرکز) از محور خیابان امام، ساماندهی و مرمت می شود.
وی ادامه داد: اقدامات عمده ای که صورت خواهد گرفت شامل جداره سازی نمای خارجی این ساختمان ها با استفاده از مصالح همگن، اندودبرداری از سایر قسمت ها و اجرای درب و پنجره های چوبی به جای فلزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعتبار اختصاص یافته برای این مرحله از طرح را 2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین شده است.
جباری افزود: طرح احیای بافت تاریخی ارومیه یکی از طرح های بزرگ این اداره کل محسوب می شود که در آن علاوه بر مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی موجود در محدوده این بافت، قرار است جداره خارجی بناها و ساختمان های تجاری اداری موجود نیز شکل و شمایلی یک دست و همگون با وضعیت تاریخی و قبلی خود داشته باشد.
وی افزود: اجرای کامل این طرح زمانبر است و علاوه بر تامین اعتبار لازم، نیازمند همراهی و همکاری سایر ادارات مسوول، کسبه و تجار شاغل در این محدوده می باشد.
به گزارش ایرنا در مراحل قبلی طرح ساماندهی و مرمت آثار تاریخی در بافت تاریخی ارومیه، 11 بنای تاریخی فرهنگی موجود در مسیر محور خیابان امام، مرمت و بازسازی شد که از جمله آنها می توان به سردرب مدرسه 22 بهمن، سردر یونچی بازار، تیمچه نصیرزاده، راسته نظمی افشار و مسجد یوردشاهی اشاره کرد.
8135/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


مرمت


بافت تاريخي


اروميه