اخبار گردشگری

جشنواره گردشگری غذا در ارومیه برگزار می شود

جلیل جباری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین جشنواره ملی گردشگری، پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره گردشگری غذا، سه رویدادی است که همزمان در اواخر مرداد و اوایل شهریور سال جاری به میزبانی شهر ارومیه برگزار شده و بخش گردشگری این شهر را رونق می بخشد.
وی ادامه داد: بر اساس سیاست های اعلام شده سازمان مرکزی هر استان موظف است در راستای توسعه گردشگری مرتبط با غذا و خوراک هر ساله جشنواره و نمایشگاه ویژه ای برگزار کند که جشنواره گردشگری غذا و هنرآشپزی ایرانی در همین راستا تعریف شده است.
جباری افزود: این جشنواره فرصتی است برای آشنایی با انواع خوراکی ها و غذاهای ایرانی که توسط آشپزهای حرفه ای و کد بانوهایی که هنر آشپزی ویژه ای دارند، تهیه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد: بنابراین علاوه بر آشپزهای شاغل در رستوران ها و هتل ها، بانوان خانه دار هم می توانند در آن شرکت کنند و هنر آشپزی خود را نشان دهند.
به گزارش ایرنا، در طول اجرای این جشنواره، مسابقه ای برای انتخاب و معرفی بهترین آشپز در 31 مرداد ماه اجرا خواهد شد و برگزیدگان آشپزی در سه رده آشپزهای حرفه ای، آشپزهای شاغل در رستوران ها و آشپزهای خانه دار اعلام می شوند.
سال گذشته نیز ارومیه میزبان دومین جشنواره غذا‌های سنتی به صورت منطقه‌ای با شرکت استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان بود.
8135/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


جشنواره غذا


اروميه