اخبار گردشگری

فعالان گردشگری عمان با ظرفیت های فارس آشنا شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در این باره گفت: اعضای این گروه گردشگری رسانه ای روز سه شنبه در نخستین روز سفر خود به شیراز با ظرفیت های اقامتی، پزشکی و گردشگری این شهر از نزدیک آشنا شد.
مصیب امیری با بیان این که هدف اصلی این گروه بازدید از ظرفیت های اقامتی، پزشکی و جاذبه های طبیعی استان فارس است، افزود: فعالان گردشگری و رسانه کشور عمان همچنین روز چهارشنبه از هتل های چمران، شیراز، زندیه، کریمخان، بین الحرمین، آریوبرزن و هدیش بازدید و از ظرفیت های اقامتی در مرکز استان مطلع شدند.
وی با اشاره به بازدید فعالان گردشگری عمان از بازار وکیل و نارنجستان قوام در شیراز ادامه داد: این گروه همچنین از بیمارستان های دارای بخش بین الملل در این شهر مانند دنا، اردیبهشت و کوثر بازدید کردند و با توانمندی متخصصان ایرانی در زمینه درمان بیماری ها و ارائه خدمات به بیماران سایر کشورها آشنا شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین با اشاره به نشست شامگاه چهارشنبه خود با فعالان گردشگری کشور عمان گفت: استان فارس ایرانی در مقیاس کوچک است و در همه ابعاد گردشگری از جمله تاریخی، طبیعی، فرهنگی و سلامت دارای ظرفیت های شاخص شناخته شده است.
امیری با اشاره به حضور مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه سلامت، نماینده انجمن صنفی و جامعه هتلداران استان و مدیرعامل هواپیمایی سلام ایر در این نشست اظهار داشت: در این دیدار صمیمی، تنوع آب و هوایی استان، وجود 440 جاذبه طبیعی منحصر به فرد و بالاترین آثار تاریخی ثبت جهانی در یونسکو متعلق به دوران هخامنشیان و ساسانی به اطلاع شرکت کنندگان رسید.
وی ابراز امیدواری کرد: در این نشست، مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه سلامت به معرفی ظرفیت های شیراز در جراحی های پیوند اعضا، قلب، نازایی، چشم پزشکی، مغز و اعصاب، پوست و… در حوزه گردشگری سلامت پرداخت.
در این نشست اعلام شد که هدف از برگزاری تور فعالان گردشگری عمان، معرفی توانمندی های زیرساختی استان و ارائه راهکار به منظور تهیه بسته های تخصصی و مطلوب با هدف جلب اعتماد گردشگران سلامت عمانی ورودی به شیراز است.
فعالان گردشگری و رسانه کشور عمان در سفر به استان فارس همچنین امروز پنجشنبه از جاذبه طبیعی آبشار مارگون، مجموعه گردشگری، هتل و کمپ عشایری پولاد کف در شهرستان سپیدان دیدن می کنند.
پیش از این، گردشگران عمانی با انتخاب روش های غیراستاندارد از طریق واسطه های غیر رسمی خدماتی متوسط با هزینه های چند برابری در حوزه گردشگری پزشکی متحمل می شدند.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دی ماه پارسال از کاهش آمار گردشگران سلامت در نیمه نخست پارسال سخن گفته بود.
علی اصغر مونسان افزود: شاید هم سازمان میراث‌فرهنگی و هم وزارت بهداشت، گردشگری سلامت را خوب سامان‌دهی نکرده‌اند. ما یک‌دفعه با هجوم گردشگران سلامت مواجه شدیم که گرفتار دلال‌ها شدند و اتفاقات بدی رقم خورد.
وی اظهار داشت: دلال‌ها به چند برابرِ مبلغ واقعی، پول می‌گرفتند و پزشک‌هایی را به گردشگران معرفی می‌کردند، درحالی که آنها را به مکان و پزشک همنام دیگری منتقل می‌کردند، گردشگری سلامت به این خاطر آسیب دید.
9873/ 2027

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


عمان


فارس