اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

مدیرکل میراث فرهنگی: گردشگری سلامت در قم حمایت می شود

به ‌گزارش ایرنا، روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم روز چهارشنبه اعلام کرد که حمید یزدانی در بازدید از دهکده سلامت صبا در دستجرد قم افزود: این استان از دانش و علم پزشکی و ظرفیت های لازم در زمینه گردشگری سلامت، برخوردار است، توسعه زیرساخت ها و شیوه مدیریت این نوع از گردشگری مواهب اقتصادی کلان ایجاد می‌ کند، لذا باید دراین زمینه برنامه ریزی کرد.
وی با بیان این که سالانه گردشگران زیادی از کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس به استان قم سفر می کنند، گفت: بخش قابل توجهی از این گردشگران نیاز به خدمات پزشکی و پیراپزشکی دارند.
یزدانی ادامه داد: این حجم ورود گردشگر به قم که درصدی از آن ها انگیزه‌ های درمانی دارند می‌ تواند ظرفیت بسیار با اهمیتی برای توسعه اقتصادی استان باشد.
وی همچنین هدف خود از بازدید از دهکده سلامت صبا را ضمن حمایت از گردشگری، ترویج و توسعه صنایع استان بیان و تاکید کرد: درصدد هستیم تا در کنار تاسیسات گردشگری نمایشگاه های دائمی و فصلی صنایع دستی ایجاد کنیم.
دهکده سلامت در دستجرد قم دارای بخش های مختلفی از جمله دریاچه مصنوعی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
این دهکده از سال 1382 با عنوان طرح جامع دهکده سلامت صبا مطرح و عملیات عمرانی آن نیز پس از تکمیل طرح در سال 1384 آغاز شد که در مرحله اول این طرح تفریحی، گردشگری و خدماتی بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفت.
در این دهکده، تردد خودرو و وسائط نقلیه ممنوع است و به جای این وسائل، از کالسکه و دوچرخه استفاده می شود. کشت گیاهان دارویی از خصوصیات دیگر این طرح گردشگری است.
دستجر به دلیل آب و هوای مناسب از ظرفیت های بسیار خوبی برای رونق گردشگری به شمار می آید.
شهر دستجرد از توابع بخش خلجستان قم است که در فاصله 75 کیلومتری از مرکز شهر قم و در شمال غربی این استان واقع شده است؛ این منطقه شامل 27 روستاست.
سالانه بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر به استان قم سفر می کنند.
چندی پیش نیز یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز در چهارمین همایش توسعه گردشگری قم و استان های مرکزی و اصفهان درقم، با اشاره به موضوع توریسم درمانی و ظرفیت های کشور و قم، ایجاد شرکت های فعال دراین زمینه را ضروری عنوان کرده و گفته بود: برای استفاده از همه توانمندی های قم، مرکزی و اصفهان باید به صورت مشترک شرکت هایی ایجاد شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز خردادماه سالجاری گفته بود که زیرساخت های گردشگری سلامت در این استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دفاتر خدمات مسافرتی در حال شکل گیری است.
سید‌ مجتبی فرهادی قمی اظهار داشته بود: در این حوزه نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مربوطه هستیم تا کمیته گردشگری سلامت در قم تشکیل و بر اساس آن موارد مورد نیاز پیگیری شود.
/8138/ 1175/

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری سلامت


میراث فرهنگی


قم