اخبار گردشگری

سه اقامتگاه بوم گردی در ایوان ایجاد می شود

اکبر چراغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت های بکر این مناطق و شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در دستور کار است.
وی ادامه داد: برای احداث خانه های بوم گردی و تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاه های بوم گردی تسهیلات کم بهره 6 درصدی با بازپرداخت پنج ساله و تنفس یک ساله برای ساخت، تعمیر، بازسازی و نوسازی پرداخت می شود.
چراغی در خصوص ایجاد سه واحد اقامتی در این شهرستان یادآور شد: سه واحد سوییت اقامتی در مجتمع تفریحی توریستی سد کنگیر ایوان نصب شده که تاثیر بسزایی در زمینه جذب گردشگر دارد و طبعا اشتغال را نیز بدنبال دارد.
وی با بیان اینکه این مجتمع به بخش خصوصی واگذار شده، یادآور شد: 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال روستایی و یک میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید به این بخش پرداخت شده است.
چراغی ادامه داد: ظرفیت های بکر گردشگری تاریخی، طبیعی و اقتصادی در روستاهای ایوان و توانمندی در تولید محصولات باغی و صنایع دستی از مزیت های این شهرستان برای جذب گردشگری کشاورزی و روستایی است.
وی با بیان اینکه یکی از زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری، تاسیس مراکز اقامتی روستایی است، گفت: اقامتگاه های بوم گردی جاذبه های دیدنی و طبیعی هستند که با استفاده از امکانات محل ساماندهی می شوند تا گردشگران ضمن استفاده از طبیعت و چشم اندازهای گردشگری با صنایع دستی و آداب و رسوم محلی هم آشنا شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ایوان افزود: مجوز راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در سطح شهر متناسب با شرایط و ظرفیت شهرستان با دارا بودن توجیه بدون هیج محدودیتی صادر می شود.
چراغی تاکید کرد: ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان، حفظ محیط زیست، حفظ معماری بومی، اشاعه فرهنگ و بازآفرینی رسوم، بازی های بومی، محلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهداف اجرای طرح بوم گردی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام دارای 67 اثر تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر است.
همچنین آبشارهای هفت گانه پلیه، سنگ سامری، روستای خُران ایوان، بوستان جنگلی خُران، منطقه پلنگ کُنام در شهرستان ایوان قرار دارند.
گلیم بافی، چیت بافی، مسگری، معرق و صنایع چرم از هنرهای دستی فعال در این شهرستان است.
7180/6034

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي ايوان


اقامتگاه بومگردي


تفرجگاه خوران