اخبار گردشگری

۵۷۲ هزار نفر از جاذبه های گردشگری مهاباد دیدن کردند

‘آرش شهابی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ هزار و ۵۰۳ نفر از این تعداد از جاذبه های تاریخی- فرهنگی، ۶۸ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و ۴۹۷ هزار نفر نیز از جاذبه های دست ساز و و مراکز تجاری همچون بازارچه ها و تاناکورای این شهرستان دیدن کرده اند.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از سد مهاباد، غار آبی سهولان، بازارچه ها و تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کرده اند.
شهابی با اشاره به اقاممت ۹۰ هزار و ۴۲۹ نفر در این شهرستان طی سال جاری، بیان کرد: ۳۶ درصد اقامت کنندگان در مدارس و خانه معلم، ۳۰ درصد در اقامتگاه های موقت شامل چادر و کانکس، ۹ درصد در پارک ها و حاشیه بلوارها و بقیه در هتل ها و مهمان پذیرها اقامت کردند.
شهابی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در دولت تدبیر و امید افزود: این ظرفیت باید در حوزه های تولید و اشتغال مدنظر قرار گیرد، به نحوی که اعطای مجوز به مراکز اقامتی بوم گردی به افراد متقاضی با هدف توسعه گردشگری روستایی و اشتغال زایی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان های کشور را دارد و یکی از اصلی ترین مناطق پربازدید این استان شهر مهاباد است.
شهرستان مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
۹۹۰۳/۳۰۹۳/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


مهاباد