اخبار گردشگری

بانک ها برای ارایه تسهیلات به بخش گردشگری مقاومت می کنند

محمد علی حضرتی ها روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چندین مجتمع و طرح گردشگری در استان با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه هستند اما بدلیل برخوردار نشدن از تسهیلات بانکی، تکمیل و بهره برداری از آنها عقب افتاده است.
این مسئول گفت: بعضی طرح های نیمه تمام گردشگری در استان پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و در صورت پرداخت تسهیلات بانکی به مرحله بهره برداری می رسند که این موضوع اشتغالزایی جوانان و رونق گردشگری قزوین را به همراه دارد.
وی اظهار داشت: سیستم بانکی شناخت چندانی از مسایل حوزه گردشگری ندارد و برخلاف بخش صنعت و کشاورزی که دارای کارشناسان قوی در بانک ها هستند در حوزه میراث با فقدان این امکان روبرو هستیم که موجب شده طرح های این بخش از دریافت تسهیلات لازم محروم باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: مقاومت بانک های استان در ارایه تسهیلات به حوزه گردشگری در حالی است که پروژه های این بخش زودبازده تر از طرح های صنعتی و کشاورزی هستند.
حضرتی ها اظهار داشت: برخلاف رویه نسبتا آسان بانک ها در ارایه منابع مالی مورد نیاز متقاضیان در بخش صنعت و کشاورزی، باید ساعت ها جلسه، وقت و انرژی گذاشت تا یک بانک حاضر به قبول ارایه تسهیلات به یک طرح گردشگری شود.
وی با بیان اینکه باید فکری در خصوص همراه کردن بانک ها برای تقویت گردشگری شود،اظهار داشت: رونق این بخش از مصادیق بارز پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی است اما بسیاری از مدیران و کارشناسان بانکی از توجیه لازم در این خصوص برخوردار نیستند.
هم اکنون بیش از ۲۰ طرح گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالا در استان قزوین وجود دارد که در صورت دریافت تسهیلات مورد نیاز می توانند در سال جاری تکمیل شده و به بهره برداری برسند.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بانک ها


قزوین