اخبار گردشگری

درختان باغ فین کاشان به طور ویژه حفاظت می شوند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، فریدون الهیاری روز دوشنبه بیان کرد: بارش‌های رگباری، وزش بادهای شدید و سرمازدگی آسیب هایی را در سال های گذشته به درختان باغ فین وارد کرده بود که برخی از آنها تهدیدی برای نابودی درختان محسوب می شوند.
وی افزود: با توجه به شرایط درختان یک متخصص گیاه پزشکی تک‌تک آنها را مورد بازدید کارشناسی قرار داد و همه آسیب‌های ناشی از پوسیدگی، شکستگی، حفره‌ها، محل‌های زخم و آسیب‌های مشهود یا پنهان کشف شد تا با مواد مخصوص مورد حفاظت قرار بگیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: طرح‌های بررسی و ساماندهی فضای سبز باغ فین کاشان در سه مرحله به اجرا درآمد و شرایط رویشی درختان کهنسال و دیرزیست باغ (سرو شیراز یا کاشی و چنار) بهبود یافت.
او عنوان کرد: بیش از ۳۶۰ اصله درخت کهنسال در باغ فین کاشان داریم که نه تنها دارای ارزش تاریخی هستند، بلکه به عنوان نماد باغ ایرانی ارزش ملی و جهانی دارند.
الهیاری با اشاره به ۴۵۰ اصله درخت جوان در باغ فین گفت: این درختان در مجموع با میانگین سنی ۳۵۰ سال و ارتفاع ۱۸ تا ۲۲ متر برای نگهداری نیازمند اقدام های تخصصی هستند که در این راستا بازپیرایی و بازسازی آنها در قالب فضای سبز باغ فین مورد توجه است.
به گفته وی، باغ تاریخی فین کاشان در مجاور چشمه سلیمانیه با مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع سال ۱۳۱۴ در فهرست اثرهای ملی و در سال ۱۳۹۰ نیز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شد.
۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


باغ فین


حفاظت از درختان


کاشان