اخبار گردشگری

میزگرد راهکارهای توسعه صنعت گردشگری بروجرد برگزار شد

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجرد از گذشته خیلی دور مقصد گردشگران و مسافران فراوان بوده وجود مهمانپذیرهای قدیمی در این شهر و کاروانسراهای مختلف گواه بر این ادعا است.
بروجرد به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی و چشم اندازهای زیبا در دارا بودن طبیعت بکر، سراب های پرآب و بناهای تاریخی و مذهبی فراوان همواره مقصدی مهم برای گردشگران از نقاط مختلف کشور حتی خارج از کشور بوده است.
زیبایی های چشم نوازی که بروجرد در دارا بودن مناطق زیبایی همچون منطقه گردشگری ونایی، گلدشت و کپرگه دارد این شهر را به عنوان یک بهشت گردشگری برای گردشگران معرفی کرده است.
علاوه بر زیبایی های تاریخی و طبیعت بکر در سفر به بروجرد، فرهنگ غنی و مهمان نوازی مردمان این شهرستان سبب شده است که میل و رغبت بالایی برای گشت و گذار در بین گردشگران پدید آید.
مردمان خون گرم منطقه بروجرد که برخی دارای گویش خاص بروجردی و برخی از لرهای کشورها هستند با دیدن گردشگران از آنها به بهترین نحو پذیرایی نموده و با رونق صنعت گردشگری با حداقل امکانات در روستاهایی که بیشترین گردشگر را پذیرا می شوند طراوت و نشاط قابل وصفی ایجاد می کنند.
برهمگان آگاه است که امروزه از صنعت گردشگری برای معرفی فرهنگ ،تمدن و ایجاد رونق اقتصادی می توان بیشترین بهره را برد و با ایجاد تحول و کمی ذوق و سلیقه در تغییر مبلمان شهری و زیبا نمودن مناطق گردشگری با ایجاد انواع وسایل رفاهی و خدماتی می توان بر سیل گردشگران افزود.
در این میزگرد کارشناسان شرکت کننده علاوه بر معرفی پتانسیل های گردشگری نقاط قوت و ضعف را بیان کردند و بر این باورند که می توان هر ساله بر تعداد گردشگران به این منطقه پر آب با هوای مطلوب افزود.
تاکید برساماندهی منطقه نمونه گردشگری ونایی بروجرد، رفع خطر از برخی مناطق کوهستانی این منطقه و افزایش سطح ایمنی مناطق گردشگری مانند حریم رودخانه ها برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه برای گردشگران از جمله مسایلی بود که کارشناسان بر آن تاکید داشتند.
در این میزگرد که با حضور رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بخشدار اشترینان، معاون عملیات و خدمات ایمنی آتش نشانی و کارشناس امور اجتماعی فرمانداری در حوزه گردشگری برگزار شد.
۷۲۷۳/۶۰۵۲/۷۱۹۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میرا ث فرهنگی


میزگرد


گردشگری