اخبار گردشگری

دیوارنگاره‌ اثر شجریان به اقامتگاه بوم‌گردی رادکان منتقل شد

به‌گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رادکان روستایی کهن در کیلومتر ۷۴ جاده‌ مشهد- قوچان است. ۵۸ سال پیش، یعنی سال ۱۳۳۹، زمانی که استاد شجریان در روستای رادکان معلم بود بر دیوار مدرسه‌ روستا طرح نقشه‌ ایران را کشید، طرحی که در تمام این سال‌ها بر روی دیوار این مدرسه باقی ماند.
با گذر سال‌ها ساختمان مدرسه به تدریج کهنه و اخیرا تخلیه شد در نتیجه بیم آن می‌رفت که دیوارنگاره‌ استاد شجریان هم فرو بریزد و تنها خاطره‌ای از آن باقی بماند.
دیوارنگاره‌ استاد شجریان با همکاری مسئولان آموزش و پرورش چناران، به اقامتگاه بوم‌گردی ارگ رادکان منتقل شد تا از خطر تخریب مصون بماند و گردشگران نیز بتوانند از آن بازدید کنند.
اقامتگاه بوم‌گردی ارگ رادکان سال گذشته از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور به‌ عنوان برترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران برگزیده شده بود.
به گزارش ایرنا، دیوارنگاری به عنوان هنری عمومی به تصویر کردن نقش‌ها، اشکال، حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوارها یا هر مکان عمومی ست که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده‌کاری و خط‌کشی کردن استفاده کرد.
محمدرضا شجریان استاد موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و خواننده دارای مدرک ممتاز خوشنویسی است که دستی در نقاشی هم دارد.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


محمدرضا شجریان


میراث فرهنگی


دیوارنگاره