اخبار گردشگری

۲ اثر تاریخی آران و بیدگل بازسازی می شود

مجید نوری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: مرحله نخست بازسازی خانه تاریخی مسعودی با مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به پایان برسد.
وی افزود: عملیات اجرایی شامل آواربرداری، خاکبرداری زیرزمین های شمالی و جنوبی، پاکسازی فضاهای جبهه جنوبی، استحکام بخشی و مقاوم سازی بدنه و پایه های فرسوده می باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: خانه تاریخی مسعودی که به دوره قاجار بازمی گردد، در محله دربند بیدگل واقع شده و در سال ۱۳۸۴ در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.
او با اشاره به آغاز بازسازی عصارخانه تاریخی شهید عصاری نیز گفت: مرمت این اثر تاریخی آران و بیدگل با اعتبار اولیه ۱۱۰ میلیون ریال شامل، آواربرداری، خاکبرداری، استحکام بخشی و زیربندی پایه های باربر، اجرای کف فرش و لکه گیری در حال اجراست و مرمت آن تا یک ماه آینده پایان می یابد.
نوری اضافه کرد: این اثر تاریخی با مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مربوط به دوران قاجار است که در سال ۱۳۹۵ در فهرست اثرهای ملی ثبت شد.
وی پیش تر نیز از اختصاص ۶ میلیارد ریال اعتبار استانی جهت بازسازی ۲۵ اثر تاریخی شهرستان آران و بیدگل و پیگیری عملیات بازسازی خانه اسماعیلی، عصارخانه، خانه باغ شاکر، خانه مقصودی و امامزاده عباس (ع) علی آباد با پرداخت مبلغ ۸۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر اثر خبر داده بود.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده در این شهرستان وجود دارد که ۱۳۲ مورد آنها در فهرست اثرهای ملی ثبت شدند.
۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


خانه های تاریخی


بازسازی


آران و بیدگل