اخبار گردشگری

توانمندی های عشایر فارس در حوزه صنایع دستی عرضه می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا مصیب امیری، یکشنبه در هفتمین کارگروه گردشگری این استان در شیراز افزود: ابعاد گردشگری عشایری – روستایی بسیار وسیع است و بر این باوریم که در کنار معرفی و حفظ آداب و رسوم روستاییان و عشایر، حمایت از محصولات صنایع دستی آنها نیز تاثیر مستقیم بر درآمدزایی، ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس آنها به شهرها خواهد داشت.
وی ، ضمن تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: فارس در حوزه گردشگری عشایر از قابلیت ها و توانمندی خوبی برخوردار است و سیاستگذاری و برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در این حوزه باید مبتنی بر محیط زیست پایدار و شناساندن ویژگی های زندگی عشایر و فعالیت های آنها باشد.
امیری ادامه داد: همچنین میراث فرهنگی و معنوی عشایر، گسترش روابط و هم افزایی اجتماعی – فرهنگی بین عشایر و گردشگران و شناساندن ارزش های فرهنگی اصیل عشایر، باید در برنامه ریزی ها برای توسعه حوزه گردشگری عشایر به عنوان اهدافی مهم مد نظر قرار گیرد.
وی، با اشاره به اینکه ثبت آداب و رسوم عشایر در فهرست میراث ناملموس در دستور کار قرار دارد، افزود: بی شک در کنار توسعه صنعت گردشگری، فرصتی برای کمک به معرفی، حفظ و صیانت از میراث معنوی، آیین های قومی – بومی و تنوع بخشی به فعالیت ها و منابع درآمدی و رفاه خانوارهای عشایری نیز ایجاد می شود.
این مقام مسئول، همچنین توسعه اقامتگاه های بوم گردی را در گردشگری عشایر مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: می کوشیم با مهیا کردن شرایط لازم، شمار اینگونه اقامتگاه ها در این استان افزایش یابد.
امیری با اشاره به صدور مجوز ۶۱ اقامتگاه بوم گردی در فارس، افزود: ۲۵۰ نفر دیگر متقاضی راه اندازی این نوع اقامتگاه هستند که این خود زمینه مناسبی برای ارتقای سطح زیر ساخت های گردشگری روستایی و عشایری استان است.
وی اضافه کرد: با هدف توسعه گردشگری عشایری، این اداره کل مباحثی از جمله، فرهنگ سازی در بافت های عشایری، آموزش راهنمایان تورهای گردشگری عشایری و تبلیغ جاذبه های عشایری از طریق رسانه ها و استفاده از تجارب موفق در زمینه گردشگری بومی و محلی را مد نظر دارد.
۹۸۷۳ /۶۱۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


عشایر


نمایشگاه