اخبار گردشگری

قبل از بازدید دیوار بزرگ چین نکاتی که باید بدانید

دیوار بزرگ چین در منطقه شمالی کشور واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور است که بدون بازدید از آن نمی‌توانید چین را ترک کنید. این بنای عظیم به منظور جلوگیری از ورود دشمن و با استفاده از اتحاد امپراتوری چین ساخته شد. حال با گذشت زمان این دیوار معروف به جاذبه گردشگری پرطرفداری تبدیل شده است که قبل از بازدید از آن باید برخی نکات را بدانید:


نکاتی که قبل از بازدید از دیوار بزرگ چین باید بدانید

زمان خلوت را انتخاب کنید

گردشگران زیادی هستند که مشتاق بازدید از این بنا هستند و قطعا شلوغی جمعیت و ازدحام هنگام بازدید شما را آزار خواهد داد، پس بهتر از برای بازدید زمان خلوتی را انتخاب کنید. بهترین زمان برای بازدید در طول بهار یعنی از ماه مارس تا می و در طول زمستان از ماه دسامبر تا فوریه، است. توجه داشته باشید که هفته اول ماه می مورد توجه بازدیدکنندگان محلی است و همچنین منظره اطراف نیز دیدنی‌تر است.

اگر می‌خواهید از کل جمعیت دور بمانید، بهتر است زمان سفر خود را به زمستان موکول کنید. البته در ماه‌های زمستانی با سرمای زیادی در پکن مواجه خواهید شد اما از زیبایی‌ و جذابیت این دیوار به هیچ عنوان کم نمی‌شود.


نکاتی که قبل از بازدید از دیوار بزرگ چین باید بدانید

مراقب گام‌هایی که بر می‌دارید باشید

قطعا قابل درک است که این بنا طی سالیان سال فرسوده شده باشد و آسیب‌هایی به آن وارد شده باشد. البته قسمت‌های زیادی از آن بار‌ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است اما به شدت مراقب گام‌هایی که بر می‌دارید باشید. برخی از قسمت‌ها کاملا از بین رفته است و در قسمت‌های با شیب مواجه هستید، پس ابتدا کفش مناسب به پا کنید و سپس قدم‌های خود را به آهستگی بردارید. برای رسیدن به انتها اصلا عجله نکنید.


نکاتی که قبل از بازدید از دیوار بزرگ چین باید بدانید

خوراکی را فراموش نکنید

ماجراجویی شما را خسته و گرسنه می‌کند و هیچ چیز به اندازه پیاده‌روی اشتهای شما را باز نخواهد کرد. قبل از اینکه سفر خود به دیوار بزرگ چین را آغاز کنید، کیفی آماده کنید. درون این کیف یک کیسه زباله، مقداری خوراکی، تنقلات و یک بطری آب قرار دهید. قطعا در این راه به آن احتیاج خواهید داشت.


نکاتی که قبل از بازدید از دیوار بزرگ چین باید بدانید

هنگام بازدید، تنها نباشید

در حالی که ایده تسخیر انفرادی دیوار بزرگ چین چشم‌گیرتر است اما در این سفر بهتر است تنها نباشید زیرا راه طولانی در پیش خواهید داشت. ممکن است بگویید که تلفن همراهتان است که از طریق برنامه‌های مختلف تنها با اتصال به اینترنت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید اما توجه داشته باشید که اتصال به اینترنت در قسمت‌های زیادی از راه با مشکل مواجه است. اگر برای شما اتفاقی بیوفتاد یا از ادامه راه خسته شوید، وجود یک دوست و همراه می‌تواند دلگرمی خوبی برایتان باشد.


نکاتی که قبل از بازدید از دیوار بزرگ چین باید بدانید

به زمان توجه داشته باشید

دیوار بزرگ چین حدود دو ساعت از پکن فاصله دارد و برای رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی در دسترس است. همانطور که گفتیم راه طولانی در پیش خواهید داشت پس بهتر است از شب قبل در هتلی نزدیک دیوار چین اقامت داشته باشید یا اگر اهل ماجراجویی هستید در اطراف کمپینگ کنید و صبح زود سفر خود را آغاز کنید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: zafigo.com