اخبار گردشگری

گردشگران از مجاز بودن فعالیت دفاتر خدمات گردشگری مطمئن شوند

حمیدرضا آذرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه بدلیل قرار داشتن در ایام پیک سفر فعالیت سودجویان نیز برای سوءاستفاده مالی از گردشگران بیشتر شده و به همین دلیل تاکید می کنیم مسافران نسبت به مجاز بودن فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی اطمینان یابند.
وی گفت: گردشگران به منظور تهیه بلیت به دفتر مجاز مسافرتی و جهانگردی مراجعه و برای حصول اطمینان از مجاز یا غیرمجاز بودن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به پورتال این اداره کل به آدرس اینترنتی http://www.gilanchto.ir مراجعه کنند.
آذرپور ادامه داد: همچنین مسافران و گردشگران می توانند انتقادات و پیشنهادات خود در خصوص شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان را با شماره ۳۳۶۱۸۴۶۵ در میان گذاشته یا به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان واقع در رشت، میدان گیل، روبروی بیمارستان رسول اکرم(ص) مراجعه کنند.
به گفته آذرپور ، با آغاز سفرهای تابستانی و با توجه به لزوم ارائه خدمات مناسب به گردشگران داخلی و خارجی، کمیته ارزیابی و نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان با تیمی متشکل از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری این اداره کل ، نظارت و بازرسی خود را بر دفاتر خدمات مسافرتی استان آغاز کرده اند .
وی گفت: دراین بازدیدها نحوه ارائه خدمات، اعتبار پروانه بهره برداری بند ب، پروانه مدیران فنی دفاتر، بیمه مسافران، منشور اخلاقی و نوع قراردادها بر اساس چارچوب ابلاغی سازمان، لغو بلیت، گرانفروشی، اجرای قوانین و مقررات ابلاغی و… مورد بررسی ناظران قرار می گیرد .
در استان گیلان ۷۳دفتر شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۳دفتر و شرکت در شهر رشت واقع است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


دفاتر خدماتی


گیلان