اخبار گردشگری

هتــــل ها چگونه ستاره می گیرند؟

هستی حقیقی

اغلب مردم با توجه به تعداد ستاره هتل ها، آنها را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

به گزارش “توریسم آنلاین” موسسه و سایت های مختلفی وجود دارند که هتل ها در نقاط مختلف دنیا برای دریافت ستاره به آنها مراجعه می کنند.

در بریتانیا موسسه AA برای ستاره های هتل ها تصمیم گیری می کند.در آمریکا نیز موسسه AAA به هتل ها به جای ستاره برای سطحشان ،الماس می دهد.

وب سایت “فوربز” از سال ۱۹۵۸ سیستم امتیازدهی ستاره ای خود را راه اندازی کرد.این سایت در سال حدود ۸ هزار هتل را بررسی می کند و براساس فهرستی متشکل از ۸۰۰ آیتم به آنها از ۱ تا ۵ ستاره می دهد.

کتاب راهنمای “میشلن” که اطلاعاتی درباره آشپزی و بهترین رستورانها می دهد ،مرجع مهمی برای گردشگران جهت جستجوی هتل های خوب است.

جهان

حداکثر ستاره ای که فوربز و AA به هتل ها می دهند ۵ است اما احتمالا تاکنون درباره هتل ۷ ستاره برج العرب شنیده اید.

هتل برج العرب واقع در دبی به طور رسمی دارای ۵ ستاره است اما ۷ ستاره خوانده می شود که این به خاطر فراتر رفتن از امکانات یک هتل ۵ ستاره و ارائه امکانات بالاتری برای مهمانان خود است.

برج العرب دبی

سایت های دیگری چون “تامسون” ،“تریپ ادوایزر” و “اکسپدیا” سیستم ستاره دهی خود را دارند اما چهارچوب استاندارد و مشخصی برای آنها نیست و برای مثال سیستم نظردهی در تریپ ادوایزر از طریق نظرات مردمی است.

در اروپا نیز موسسه “HOTREC” ارائه کننده سیستم استاندارد ستاره دهی است که از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده است.

در دنیا یک سیستم واحد جهانی برای امتیازدهی به هتل ها وجود ندارد و هر گردشگر با توجه به مقصد مورد نظر، باید درباره هتل خود جستجو کند.