اخبار گردشگری

۲ هزار قطب بوم گردی در کشور ایجاد می شود

علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون از این تعداد ۶۰۰ منطقه ایجاد شده و مابقی نیز در حال اجرایی شدن است.
وی اضافه کرد: روستائیان می توانند با صرف اندک هزینه منازل خود را به محل اقامت گردشگران تبدیل کنند و دولت نیز در قالب طرح اشتغال روستایی و با ارائه تسهیلات ۶ درصدی از آنها حمایت می کند.
مونسان ادامه داد: دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری حمایت کرده و برای طرح های گردشگری از محل صندوق توسعه ملی نیز تسهیلات ۱۴ درصدی بدون سقف و محدودیت پرداخت می کند.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آثار تاریخی موجود در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای حفظ و مرمت آثار تاریخی استان از جمله شهر یئری، بازار اردبیل و بقعه کلخوران از محل اعتبارات سازمان و پایگاه جهانی تامین می شود.
وی ادامه داد: به پیشنهاد استاندار اردبیل در ۲ سال آینده این استان به عنوان پایلوت گردشگری در شمال غرب کشور مطرح می شود .
مونسان افزود: ایجاد نمایشگاه و فروشگاه های دایمی عرضه تولیدات صنایع دستی در اردبیل طرح خوبی است که سازمان میراث فرهنگی کشور ۵۰ میلیارد ریال برای این امر اختصاص داده است.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای انجام یک سفر ۲ روز چهارشنبه وارد اردبیل شد.
۷۱۱۰/۶۰۱۶/۱۷۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اردبیل


بوم گردی