اخبار گردشگری

قبل از سفر به باتومی به این نکات توجه نمایید

همیشه اگر قصد سفر به مکانی جدید را دارید، بهتر است قبل از اینکه راهی شوید، اطلاعاتی در مورد مقصد به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند دیگر در مقصد دچار سردرگمی نشوید و زمان را هم از دست ندهید. اگر به گرجستان سفر کردید، بازدید از باتومی را به هیچ عنوان از دست ندهید. باتومی یکی از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین شهر‌های ساحلی گرجستان است که نزد گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است. نکاتی که قبل از سفر باید بدانید:


نکاتی که قبل از سفر به باتومی باید بدانید


چگونه به باتومی برویم

فرودگاه باتومی دومین فرودگاه بزرگ در گرجستان است و در بسیاری از مقصد‌های بین‌المللی مانند دبی، مسکو، استانبول،کیف و..خدمت می‌کند. البته به زودی پرواز‌های مستقیم از لندن، برلین و دیگر مقصد‌ها اضافه خواهد شد.

از تفلیس تا باتومی

برای رفت و آمد میان تفلیسو باتومی قطار‌های مدرن و جدیدی وجود دارد. شما می‌توانید از تفلیس تا باتومی را با این قطار‌های ۴ ساعته و فقط با پرداخت ۸ دلار بپیمایید.

باتومی امن است

زمانی که نیمه شب در خیابان‌های آن راه می‌روید یا به مکان‌های خلوت شهر سفر می‌کنید حتی در بازار‌های محلی، امنیت کاملی که در باتومی حکم‌فرما است را حس خواهید کرد.

خجالتی اما دوستانه

مردم محلی در گرجستان و باتومی بسیار دوستانه و دوست داشتنی هستند. اگر قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی باشند، قطعا با شما صحبت خواهند کرد اما اگر نتوانند با لبخند پاسخ شما را خواهند داد.

دومین شهر بزرگ در گرجستان

باتومی همیشه پس از تفلیس و کوتایسی بزرگ‌ترین شهر گرجستان محسوب می‌شد اما در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت زیاد و مورد توجه قرار گرفتن توانسته خود را در جایگاه دوم قرار دهد.

واقع شده در خط ساحلی دریای سیاه

باتومی در مرز خط ساحلی دریای سیاه واقع شده و به همین دلیل دارای اهمیت اقتصادی زیادی است. اما در این میان شهر باتومی به دلیل داشتن ساحل به مقصدی پر طرفدار و محبوب نزد گردشکران تبدیل شده است.

آب و هوای باتومی

باتومی به دلیل اینکه در نزدیکی دریای سیاه قرار گرفته است، دارای آب و هوای معتدل و مرطوب در کل سال است. زمستان‌ها خیلی سرد نیست و تابستان‌ها خنک است.

زبان رایج در باتومی

گرجستانی‌ها زبان مخصوص خود را دارند و شما قطعا نمی توانید آن را درک کنید. جوانان به طور عمده زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند و قادر به صحبت کردن هستند. افراد مسن‌تر فقط بر زبان محلی و روسی مسلط هستند.

ارز در باتومی

گرجستان اخیرا یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده است، اما از یورو استفاده نمی‌کنند. ارز گرجستان لاری است. هنگام سفر به باتومی نگران همراه داشتن پول نقد نباشید زیرا در همه جا دستگاه خودپرداز دیده می‌شود.

دین مردم گرجستان

مردمان گرجستان هنوز هم بسیار مذهبی هستند. ۸۰٪ مردم ارتدکس و ۲۰٪ دیگر مسلمان هستند. کلیسای بسیار زیبایی در مرکز شهر باتومی قابل مشاهده است البته اگر کمی بیشتر دقت کنید، سجد هم در باتومی وجود دارد.

خاچاپوری، پیتزای گرجستانی‌ها

خاچاپوری غذای معروف گرجستانی‌ها است که از خمیر و پنیر ترد و تازه تهیه می‌شود، پف می‌کند و اکثر اوقات درون آن تخم مرغ می‌پزند و قرار می‌دهند. خاچاپوری بسیار لذیذ است پس حتما آن را امتحان کنید.

کشور ارزان برای سفر

اصلا فکر نکنید برای سفر به باتومی به پول زیادی احتیاج خواهید داشت. گرجستان کشوری ارزان و مقرون به صرفه برای سفر است که اگر از هزینه‌ها مطلع شوید، همین الان کوله‌پشتی خود را آماده می‌کنید و راهی سفر می‌شوید.

انعام دادن

خدماتی که در رستوار‌ن‌های باتومی ارائه می‌شود در سطح بالا و خوبی است. انعام دادن هم اختیاری است نه امری که استاندارد باشد. مهمان‌نوازی و پذیرای در رستوران‌های گرجی بسیار عالی و گرم انجام می‌شود پس کمی انعام دادن عادلانه است.

وای فای سریع در همه جا

تقریبا در همه جای شهر وای فای رایگان، سریع و امن در دسترس است. در تمامی هتل‌ها و رستوران‌ها می‌توانید به وای فای رایگان متصل شوید.

سیم کارت اعتباری

اگر به باتومی سفر می‌کنید، می‌توانید یک سیم کارت محلی رایگان در فرودگاه دریافت کنید. این سیم‌کارت دارای اعتبار برای کمی مکالمه و اینترنت است.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.traveltomtom.net