اخبار گردشگری

دهیاری اندبیل متولی تفرجگاه میرعادل خلخال شد

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: نابسامانی موجود در این تفرجگاه نتیجه نبود متولی برای نگهداری این تفرجگاه بزرگ منطقه در گذشته بود.
او گفت: اراضی واقع در این تفرجگاه پیش از این از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به میراث فرهنگی واگذار شده و این اداره مالک تفرجگاه است.
رییس کارگروه گردشگری خلخال همچنین اظهار داشت: زیرساخت های لازم گردشگری از جمله سنگفرش معابر ، آلاچیق و اقامتگاه های موقت گردشگران ، سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی در گذشته ایجاد شده و دهیاری اندبیل ملزم به انجام تعهدات لازم در نگهداری این تفرجگاه می باشد.
بابایی افزود: اراضی واقع در تفرجگاه اندبیل متعلق به دولت بوده و دهیاری اندبیل باید با افرادی که اقدام به ایجاد واحدهای تجاری و اقامتی حتی بصورت موقت در این محل کرده اند، برخورد کند.
فرماندار خلخال گفت: با خلعیت سرمایه گذار بخش خصوص قبلی تفرجگاه اندبیل زمینه برای ورود سرمایه گذاران جدید برای اجرای طرح جامع گردشگری در این محل فراهم شده و بزودی امکانات ورزش اسکی از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل در این تفرجگاه دایر می شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این جلسه از ادامه عملیات اجرایی سنگفرش معابر تفرجگاه اندبیل در تابستان امسال خبر داد.
محمدرضا شایقی گفت: احیای دوباره آسیاب قدیمی و راه اندازی نمادین آن در تفرجگاه کمرخونه روستای خوجین و سنگفرش مسیر منتهی به این محل از اقدامات در دست اقدام این اداره در توسعه و رونق گردشگری خلخال می باشد.
شهرستان خلخال در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود ۱۲کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
شهرستان خلخال ، اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال – اسالم و خلخال – پونل ۲ راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بابایی


خلخال