اخبار گردشگری

توسعه توریسم درمانی مهمترین خواسته مردم عراق است

‘وفیقه مومن’ روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مردم عراق از گردشگری سلامت در ایران استقبال بی نظیری کرده اند، گفت: با توجه به نزدیکی و اشتراکات دینی و مذهبی ایران و عراق مردم این کشور برای گردشگری دینی، گردشگری دریایی و گردشگری سلامت جمهوری اسلامی ایران را در اولویت قرار داده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی زیست محیطی و سلاح های شیمیایی به کار برده شده در جنگ های متعدد علیه مردم عراق درمان برخی از بیماریها در این کشور امکان پذیر نیست و بیماران برای درمان بیماری خود ناچارند به کشورهای خارجی سفر کنند.
مومن، یکی از شایعترین بیماریها در عراق را سرطان بیان کرد و گفت: برخی از بیماران عراقی برای درمان به کشور هند سفر کرده اند اما اکثر مردم کشور جمهوری اسلامی ایران را به خاطر نزدیکی و اشتراکات دینی و فرهنگی انتخاب می کنند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه فی ما بین اتاق بازرگانی آبادان و جمعیت زنان جنوب عراق گفت: در بخش عمده ای از این تفاهمنامه ، رفع مسایل و مشکلات سفر گردشگران عراقی بخصوص گردشگران سلامت دیده شده است.
رئیس جمعیت زنان جنوب عراق با بیان اینکه روزانه سه هزار گردشگر عراقی وارد کشور ایران می شوند، اظهار داشت: در این تفاهمنامه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برای راه اندازی دفتر خدمات به جمعیت زنان فعال اقتصادی برای پی گیری مسایل آموزشی، درخواست های گردشگران زنان و فعالان اقتصادی کشور عراق هنگام سفر به ایران توافق کرده ایم.
مومن در ادامه گفت: مفاد این تفاهمنامه معرفی بیمارستان ها، آزمایشگاهها و پزشکان متخصص و فوق تخصص برای درمان بیماری صعب العلاج بیماران عراق کمک کرده و همکاری های لازم را برای گردشگران سلامت تسهیل می کند.
وی برگزاری دوره های آموزشی، فنی و حرفه ای ویژه بانوان، را از دیگر خواسته های گردشگران عراقی بیان کرد و گفت: برگزاری سمینارهای اقتصادی مشترک و راه اندازی بازارچه مرزی در مرز شلمچه در این تفاهمنامه مطرح شده و امید است در اولین فرصت مذاکراتی در این خصوص انجام با طرف ایرانی داشته باشیم.
مومن حذف روادید در منطقه آزاد اروند را از امتیازات این منطقه دانست و گفت: حذف روادید مسایل و مشکلات صدور و دریافت ویزا را برای گردشگران را رفع کرد و امید است که روادید در سرزمین اصلی نیز حذف شود تا بتوانیم برای زیارت مشهد مقدس مشرف شویم.
به گزارش ایرنا جمعیت زنان فعال اقتصادی جنوب عراق به مدت ۲ روز به دعوت اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر حضور یافته و در نشست های مشترک تفاهمنامه منعقد کرده اند.
۷۱۰۰/۷۱۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


سلامت


جمعیت زنان جنوب عراق