اخبار گردشگری

کاهش میل جنسی چرا در فرد ایجاد می شود؟

کاهش میل جنسی در زن و مرد دلایل ریشه یابی شده ای دارد که با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی ایجاد می شوند. دلایل کاهش میل جنسی را در خود بیابید و به سراغ درمان سرد مزاجی و بی میلی جنسی خود بروید.کاهش میل جنسی
تمام نکاتی که باید درمورد عوامل کاهش میل جنسی بدانید

میل جنسی در زنان و مردان با افت و خیزهایی همراه است که گاهی بدون آنکه زوجین علت را بدانند دچار کاهش شدید میل جنسی می شوند. اگر شما از کاهش میل جنسی رنج می برید علت را ریشه یابی کنید و به سراغ درمان بروید . در این بخش از سلامت جنسی در آسمان خبر به چند مورد و دلیل اصلی کاهش میل جنسی زنان و مردان خواهیم پرداخت.
نگرانی و تشویش از دلایل کاهش میل جنسی

نگرانی در مورد این که نتوانید در رابطه جنسی خود موفق عمل کنید، برقراری این رابطه را برایتان مشکل تر می سازد. نگرانی در مورد سایر ابعاد زندگی نیز برعملکرد جنسی شما تاثیر گذار است. نگرانی شما به هر دلیلی باشد موجب ترس و انزوا شده و شما را در چرخه باطلی گرفتار می سازد که نتیجه آن اختلال در زندگی جنسی و رابطه عاطفی می باشد.استرسی که در خانه و محل کار دارید می تواند بر تمایلات جنسی شما تاثیر بگذارد. سعی کنید راههای غلبه بر آن را بیاموزید. اول از همه از خودتان سپس از مشاور یا پزشک کمک بگیرید.

خستگی زیاد موثر در کاهش میل جنسی

یک دلیل مهم و اصلی کاهش میل جنسی این است که شما بیش از حد درگیر کار و مشکلات هستید و دیگر از لحاظ روحی و جسمی توانایی و نیاز را در خود احساس نمی کنید.
کاهش میل جنسی یکی از عوارض میانسالی

اضافه وزن و چاقی عملکرد جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان چاق ترشح هورمون جنسی مردانه یعنی تستوسترون کاهش یافته و تمایلات جنسی و نعوظ با اختلال روبرو می شوند. همچنین چاقی در اغلب موارد با فشارخون بالا و سخت شدن شریان ها نیز همراه است که در این حالت جریان خون در دستگاه تناسلی مردان کاهش می یابد و نعوظ را با اختلالاتی روبرو می سازد.

کاهش میل جنسی با عدم اعتماد به نفس

وقتی شما خودتان را دوست ندارید، نمی توانید از همسر خود توقع داشته باشید که احساس کاملا مثبتی به شما داشته باشد. تصویر ذهنی منفی نسبت به خود موجب نگرانی شما در مورد عملکرد جنسی تان شده و کیفیت رابطه جنسی شما را به شدت کاهش می دهد.
کمبود تستوسترون از دلایل کاهش میل جنسی

هورمون تستوسترون با تمایلات جنسی شما رابطه مستقیم دارد. هنگامی که مردان پا به سن می گذارند، سطح هورمون تستوسترون آنها کاهش می یابد. اگر چه این مورد در تمام مردان صدق نمی کند اما تعداد زیادی از آنها این گونه اند.

کاهش میل جنسی با مصرف داروهای مختلف

برخی از داروها به دلیل ایجاد تغییرات در مکانیسم کلی بدن به خصوص در زمینه ی رفع درد و افسردگی و کاهش فشار خود موجب سردی و کاهش میل جنسی شما می شود. داروهایی که موجب کاهش میل جنسی می شوند شامل داروهای فشار خون – داروهای ضد افسردگی و اعصاب و داروهای شیمی درمانی می باشند.
استفاده ی زیاد از تکنولوژی سبب کاهش میل جنسی می شود

غرق شدن در دنیای شبکات اجتماعی و گوشی تلفن همراه و.. شما را رفته رفته به یک سرد مزاج تبدیل می کند. این نتیجه بعد از تحقیقات روی ۱۵۰ زوج در اروپا به دست آمده است.

الکل موثر در کاهش میل جنسی

یک جمله ی معروف در مورد مصرف الکل در میان پزشکان اروپایی وجود دارد که می گویند شما می خورید و می بازید. مضرات مشروبات الکلی بسیارند که برای زوجین بدترین آنها بعد از ایجاد ناباروری کاهش میل جنسی است.
بچه داری یکی از علت های کاهش میل جنسی

اگرچه بچه داری تمایلات جنسی را کاهش نمی دهد اما زمانی برای برقراری رابطه زناشویی باقی نمی گذارد. شاید شما زمان طولانی را صرف رسیدگی به کودکتان بکنید و برای رفع نیازهای آنها از حد بگذرید و برسید به سرد مزاجی و کاهش میل جنسی.

کاهش میل جنسی با دوچرخه سواری بیش از حد

درست است که دوچرخه سواری یک ورزش مفید است اما باید بدانید که زندگی جنسی شما با دوچرخه سواری های طولانی مدت در خطر است.
اختلال نعوظ از دلایل کاهش میل جنسی

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، همیشه از داشتن رابطه جنسی هراس دارند. اما نگران نباشید، این بیماری قابل درمان است.