اخبار گردشگری

۳۰۰موکب اربعین حسینی در مرز چذابه جانمایی شد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود:امسال محل برپایی موکب های مردمی در مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز تغییر کرد و به سه کیلومتری این گذرگاه رسمی و بین المللی انتقال یافته است.
وی هدف از جابه جایی محل استقرار مواکب را خدمت رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) عازم کربلا و نجف در ایام اربعین عنوان کرد و افزود: به زودی کار ساخت و ساز و تجهیز محل استقرار جدید مواکب با مشارکت مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شروع می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه افزود:محل جانمایی استقرار مواکب مردمی دارای امکانات آب سالم و بهداشتی ، فاضلاب ، برق و روشنایی و جاده دسترسی است و همه امکانات مورد نیاز زائران در ایام اربعین حسینی توسط مردم و هیات های مذهبی تامین خواهد شد.
حجت الاسلام موسوی افزود: به همه مواکب مردمی ویژه اربعین در مرز چذابه که بتوانند حداقل با۵۰۰وعده غذایی از زائران مشتاق پذیرایی کنند زمین برای ساخت و ساز به مدت ۲ سال تحویل داده می شود.

* برپایی ۳۰۰موکب پذیرایی در مرز شلمچه
رئیس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: در اربعین امسال نیز ۳۰۰موکب در نزدیک مرز شلمچه و در مکان سابق برپا می شود ولی از سال آینده بر اساس طرح جامع ، محل استقرار مواکب به مکان جدید انتقال می یابد.
حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان اینکه ۴۰۰موکب بین راهی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه توسط مردم در شهرها و روستاها برپا می شود افزود: از همه تجارب سال های گذشته برای خدمت رسانی شایسته تر به زائران اربعین حسینی استفاده می شود و در این خصوص با مسئولان مواکب نیز مشورت های لازم صورت می گیرد.
به گفته وی ۶۰موکب پذیرایی از خوزستان نیز در شهرها و مسیرهای منتهی به کربلا و نجف در خاک عراق برپا می شود.

* زائران خارجی از مرز شلمچه راهی کربلا می شوند
رئیس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: زائران خارجی اربعین حسینی امسال نیز همانند سال های گذشته تنها از مرز بین المللی شلمچه راهی کربلای معلی می شوند.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تردد زائران خارجی اربعین حسینی در مرز شلمچه وجود ندارد ابراز امیدواری کرد کنگره اربعین حسینی امسال با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

* بیمه کارکنان و خادمان مواکب اربعین حسینی
رئیس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی گفت: امسال برای اولین بار همه کارکنان و خادمان مواکب اربعین حسینی زیرپوشش حوادث قرار می گیرند.
حجت الاسلام موسوی افزود: هزینه های بیمه توسط مردم پرداخت خواهد شد و از این بابت هیچ هزینه ای به دولت تحمیل نخواهد شد.
وی گفت: همه هزینه های اربعین حسینی توسط مردم و هیات های مذهبی تامین می شود و اعتبارات دولتی تنها در بخش زیرساخت ها همچون راه ، برق و آب هزینه خواهد شد.

*احداث آشپزخانه مرکزی در مرزهای شلمچه و چذابه منتفی است
رئیس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: احداث آشپزخانه مرکزی در مرزهای شلمچه و چذابه که پیش تر توسط برخی نهادهای مسئول به منظور حفظ بهداشت و سرعت عمل در خدمت رسانی مطرح شده بود در اربعین امسال نیز منتفی است.
وی گفت: همه مواکب مردمی بر اساس خواست مردم و سلیقه آنان ولی با رعایت همه موازین بهداشتی اقدام به پخت و پز و پذیرایی از زائران خواهند کرد.
به گزارش ایرنا در اربعین پارسال حدود ۳۸۰هزار نفر از مرز چذابه و ۶۵۰هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
حرکت کاروان های مردمی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی به تدریج از ۲ هفته قبل از روز اربعین شروع می شود.
بر اساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آباه ماه ۱۳۹۷روز اربعین حسینی است.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


ستاد اربعین


موسوی


چذابه