اخبار گردشگری

برج العرب دبی؛ یکی از هتل‌های لوکس دنیا

به‌احتمال‌زیاد شما نیز تاکنون تصاویر زیادی از یک برج بادبانی با نمای خاص و زیبا در شهر دبی دیده‌اید، پس اگر مایلید از آن دیدن کنید باید زحمت سفر به شهر دبی را به جان بخرید و از برج دیدنی العرب دبی دیدن کنید. برج العرب دبی یکی از هتل‌های لوکس دنیا به شمار می‌رود که به‌عنوان نماد شهر دبی انتخاب شده است.


برج العرب دبی؛ یکی از هتل‌های لوکس دنیا


کوله‌پشتی: برج العرب دبی یکی از سازه‌های بزرگ دنیا و امارات است که در شهر دبی و نزدیک ساحل ساخته شده است. عملیات ساخت این برج یا هتل زیبا در سال ۱۹۹۴ آغاز شد و ۵ سال بعد در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان نماد شهر دبی افتتاح شد.

برج العرب یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان به شمار می‌رود و چیزی در حدود ۳۲۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و سومین هتل بلند دنیا شناخته می‌شود. این برج تا مدت‌ها بر بام شهر دبی می‌رخشید تا اینکه در سال ۲۰۰۴ عملیات ساخت برج خلیفه شروع شد و سایه آن برج العرب را فراگرفت.

برج العرب حدود ۲۸۰ متر از خط ساحلی فاصله دارد و بر روی یک جزیره مصنوعی درون دریا ساخته شده است. حدفاصل خط ساحلی تا این برج با یک پل خمیده وصل شده است که با طراحی کج خود، احساس زیبایی به گردشگران می‌دهد و تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای آن‌ها می‌سازد.

برج العرب دبی چند ویژگی منحصربه‌فرد دارد. طراحی و معماری شبیه بادبان کشتی‌های عربی، وجود باند بالگرد در ارتفاع ۲۱۰ متری و نزدیک به سقف هتل و همچنین وجود فضای خالی ۳۹ درصدی از خصوصیات ویژه این هتل به شمار می‌آید. اگرچه حضور در این هتل و پرداخت هزینه‌های بسیار هنگفت برای بهره بردن از امکانات لوکس برج العرب، در نوع خود شگفتی محسوب می‌شود.
برج العرب دبی استاندارد‌های جدیدی برای مهمان‌نوازی و پذیرایی از گردشگران در نظر گرفته است که می‌توان به هتل آکواریوم زیردریایی اشاره کرد. این هتل آکواریوم به گردشگران این امکان را می‌دهد که غذای خود را در عمق دریا و در کنار موجودات دریایی صرف کنند و از فضای اطراف خود لذت ببرند.


<!– –>