اخبار گردشگری

رصد طولانی‌ترین خسوف قرن در اردوی رصدی سمنان

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: طولانی ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ که بر اساس برآوردها حدود یک ساعت و ۴۳ دقیقه به طول می‌انجامد در سمنان رصد می‌شود.

به گزارش ایسنا، عباس بابایی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری دویست و هفتمین اردوی رصدی ماه در سمنان خبر داد.

وی گفت: دویست و هفتمین اردوی رصدی ماه جمعه ۵ مرداد ماه به مقصد کویر جنوب کویر سمنان از ساعت ۱۹:۳۰ لغایت ۱:۳۰ برگزار می شود .

وی یکی از برنامه‌های ویژه دویست و هفتمین اردوی رصدی ماه را رصد یکی از خاص‌ترین و بی نظیرترین رویدادهای نجومی سال‌های اخیر ماه گرفتگی همراه با اساتید مجرب با قوی ترین تلسکوپ استان سمنان عنوان کرد و اظهار کرد: خسوف این تابستان با مدت زمان ۱۰۳ دقیقه، طولانی ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ خواهد بود.

رصد طولانی‌ترین خسوف قرن در اردوی رصدی سمنان

بابایی با اشاره به اینکه که این خسوف کامل در روز ۲۷ جولای ۲۰۱۸ (۵ مرداد ۱۳۹۷) رخ می‌دهد که تا ساعات اولیه بامداد ششم مرداد به طول می‌انجامد تصریح کرد: جالب است بدانیم که علاوه بر ماه گرفتگی، قرار است که در جریان اتفاق تابستان امسال، وضعیت قرارگیری ماه و خورشید و سیاره ما به گونه‌ای باشد که انعکاس نور خورشید از ماه، این جرم آسمانی را به رنگ سرخ در بیاورد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، رصد سیارات زهره، مشتری، زحل و سیاره مریخ در بهترین شرایط از دیگر برنامه دویست وهفتمین اردوی رصدی ماه اعلام کرد.

بابایی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این اردوی رصدی ثبت نام کنند یادآوری کرد: دویست و هفتمین اردوی رصدی ماه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و انجمن نجوم اسمان نمای کویر برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا