اخبار گردشگری

۱۴ حفار غیر مجاز در کرمان دستگیر شدند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی افزود: در مدت یاد شده بیشتر حفاری های غیر مجاز استان در شهرستانهای کوهبنان، بردسیر و ارزوئیه انجام گرفته که متخلفان جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شده اند.
وی بیان کرد: حفاری غیرمجاز با هر وسیله‌ای، به قصد به دست آوردن اشیای عتیقه و آثار فرهنگی- تاریخی مطلقاً ممنوع است و جرم محسوب می‌شود‌.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه حفاران غیر مجازدستگیر شده هیچ شی عتیقه ای در حفاری‌های خود پیدا نکرده اند و تنها محوطه های باستانی را با هدف کشف اشیای عتیقه تخریب کرده اند.
وی بیان کرد: به دنبال دستگیری این افراد تعدادی آلات و ادوات حفاری از قبیل فلزیاب، بیل مکانیکی، کپسول هوا و غیره نیز کشف و ضبط شده است.
فرخی با اشاره به فرهنگ سازی های موثر یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان در جهت حفاظت از اموال تاریخی تصریح کرد: این اداره کل برای حفاظت و نگهداری از اشیای فرهنگی و باستانی اهدایی مردم و یا هرگونه شی دیگری که نشانگر پیشینه، تاریخ و فرهنگ این خطه باشد، آمادگی دارد.
وی از مردم فرهنگ دوست استان کرمان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک و یا وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی مراتب را از طریق شماره‌ تلفن ۳۲۴۵۰۵۵۲ به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اطلاع دهند.
استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه طبیعی و تاریخی دارای محوطه های باستانی متعددی است که در دست اکتشاف است.
/ ۵۰۵۴/۷۴۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


حفاری غیر مجاز


کرمان