اخبار گردشگری

خانه تاریخی صابری آران و بیدگل بازسازی می شود

مجید نوری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: پیش بینی می شود که مرحله نخست بازسازی این خانه تاریخی با مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تا یک ماه آینده به پایان برسد.
وی افزود: عملیات مرحله نخست شامل سبک سازی بام به همراه اندود کاهگل در ۲ لایه، اندود کاهگل بدنه و پایه ها به همراه شمش کشی، زیربندی و مقاوم سازی بدنه و پایه هاست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: خانه تاریخی صابری با معماری خشتی و آجری شامل چندین اتاق و ایوان یک هزار و ۱۸۸ مترمربع زیربنا دارد و مساحت حیاط مرکزی با فضای سرپوشیده در چهار طرف یک هزار و ۱۲۰ مترمربع می باشد.
او اضافه کرد: این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار در محله توی ده بیدگل واقع شده و در سال ۱۳۸۷ در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.
نوری پیش تر از اختصاص ۶ میلیارد ریال اعتبار استانی جهت بازسازی ۲۵ اثر تاریخی شهرستان آران و بیدگل و پیگیری عملیات بازسازی خانه اسماعیلی، عصارخانه، خانه باغ شاکر، خانه مقصودی و امامزاده عباس (ع) علی آباد با پرداخت مبلغ ۸۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر اثر خبر داده بود.
به گفته وی ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که ۱۳۲ مورد آنها در فهرست اثرهای ملی ثبت شدند.
آران و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


اثرهای تاریخی


خانه صابری


آران و بیدگل