اخبار گردشگری

جذابترین موزه های تفلیس

از آنجایی که گرجستان میان کشور‌های شرقی و غربی قرار گرفته است، دارای تنوع فرهنگی غنی است. با این حال گرجستان دارای فرهنگ جذاب و منحصربه‌فرد خود است. زمانی که به گرجستان سفر کنید، از جاذبه های تاریخی بازدید می کنید، از مهمان‌نوازی مردم لذت می‌برید و جذابیت‌های خیره‌کننده آن شما را مجذوب می‌کند، خوب است سری هم به موزه‌های زیبای آن بزنید تا با تاریخ کشور بیشتر آشنا شوید.


موزه های منحصربه فرد تفلیس

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان، در اواخر سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و هدف آن حفظ محتوا غنی و معتبر میراث فرهنگی کشور بود. این موزه با مشارکت ۱۳ موزه مستقل و دو مرکز تحقیقاتی، جمع‌آوری و راه‌اندازی شد. امروزه، بزرگ‌ترین موزه در کشور به حساب می‌آید. ساختمان اصلی این موزه در قلب پایتخت قرار گرفته است. با پا گذاشتن در این موزه با دنیایی شگفت‌انگیز از فرهنگ، هنر، آموزش و پرورش، تاریخ و …گرجستان آشنا خواهید شد.


موزه های منحصربه فرد تفلیس

موزه S.Dzhanashiya

این موزه در سال ۱۸۵۲ با همکاری بخش قفقاز که از نظر جغرافیایی تحت امپراتوری روسیه بود، ایجاد شد. در نهایت در سال ۱۹۱۹ که گرجستان استقلال خود را به دست آورد، موزه نام اصلی خود را گرفت. در حال حاضر این موزه مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد از تاریخ بشریت، بقای حیوانات مربوط به قسمت باستان شناسی و قوم نگاری غنی از زمان پارینه سنگی، نوسنگی، برنز، آهن و قرون وسطی که حدود ۴۰ میلیون سال از آنها می‌گذرد، است. یکی از شگفت‌انگیزترین اثار این موزه مربوط به بقایای فسیل انسانی است که گفته می‌شود دارای ۱٫۸ میلیون سال سن است. به گفته برخی از دانشمندان، اولین علامت وجود انسان در خارج از آفریقا این فسیل است.


موزه های منحصربه فرد تفلیس

گالری ملی D. Shevardnadze

گالری ملی گرجستان که به نام گالری آبی شناخته می شود، در سال ۱۹۲۰ شکل گرفت. دیمیتری شواردنادزه، هنرمند شناخته شده گرجستان، سهم قابل توجهی در توسعه گالری داشته است. از زمان تاسیس آن، این گالری به پیشرفت هنر گرجستان کمک کرده است. بیش از ۳۰هزار قطعه از هنر گرجستان معاصر (نقاشی، مجسمه سازی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی) و همچنین آثار هنرمندان معروف گرجستان قرن بیستم در این گالری ذخیره و قابل مشاهده است.


موزه های منحصربه فرد تفلیس

موزه تاریخ تفلیس

موزه تاریخی تفلیس در سال ۱۹۱۰ تأسیس شد. از سال ۱۹۸۴، موزه تاریخ تفلیس در یک کاروانسرای تاریخی واقع شده و مورد بازسازی نیز قرار گرفته است. کاروانسرا در تاریخ تفلیس نقش مهمی دارد زیرا در مسیر مهم جاده ابریشم قرار گرفته است. موزه شامل حدود پنجاه هزار آثار هنری است که نمایانگر تاریخ غنی تفلیس است. این موزه دارای مصنوعات باستان شناسی، قوم نگاری و آرشیوی غنی از عکس‌ها و همچنین نمایشگاه‌های هنرهای کاربردی ملی است. در این موزه در کنار آثار قدیمی، آثار باارزش مدرن نیز به نمایش گذاشته شده‌اند.


موزه های منحصربه فرد تفلیس

موزه قوم نگاری روباز

این موزه‌ی زیبا در تفلیس و در پارک ویک واقع شده است. این موزه بیش از ۵۰ هکتار زمین را اشغال کرده است و حدود ۷۰ ساختمان در آن قرار دارد و نمایانگری از شهر گرجستان کوچک است. موزه، هویت قومی ۱۴ منطقه از کشور را نمایش می‌دهد که یکی از منحصربه‌فردترین موزه‌های گرجستان به شمار می‌آید. هنگامی که به موزه قوم نگاری تفلیس رسیدید، از آن جا که این موزه بر فراز تپه های پارک ویک قرار دارد، شاهد منظره ای زیبا از شهر تفلیس در برابر خود خواهید بود.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com