اخبار گردشگری

نظارت بر دفاتر مسافرتی قزوین شدت یافت

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمد علی حضرتی ها روز یکشنبه افزود: با توجه به افزایش حجم سفرها در فصل تابستان و به ‌منظورارزیابی نحوه ارائه خدمات دفاتر خدمات مسافرتی به گردشگران طرح تشدید نظارت بر فعالیت این مراکز توسط کارشناسان نظارت حوزه گردشگری استان قزوین شروع شده است.
وی اظهار داشت: در این طرح تیم نظارتی میراث فرهنگی بر نحوه ارائه خدمات آژانس ها نظارت کرده و اعتبار پروانه بهره برداری، پروانه مدیران فنی دفاتر، بیمه مسافران، منشور اخلاقی و نوع قراردادها بر اساس چارچوب ابلاغی سازمان، کنسلی بلیط، گرانفروشی، اجرای قوانین و مقررات ابلاغی، رسیدگی به شکایات مسافران را مورد بررسی قرار داده و با متخلفین برخورد می کنند.
وی با اشاره به اجرای تورهای گردشگری به ویژه تورهای یک روزه توسط افراد غیر مجاز،گفت: مسافران و گردشگران باید قبل از هرگونه اقدام برای مسافرت نسبت به اعتبار مجوز دفتر و وجود راهنمای دارای کارت معتبر اطمینان حاصل نمایند و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز نیز موظفند قبل از برگزاری تور نسبت به اعلام نوع تور، نام راهنما، خدمات و برنامه‌ تورهای یک روزه اقدام کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین تصریح کرد: تمامی تورهای داخلی و خارجی فقط توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز معتبر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابل اجرا است و برگزاری تور توسط افراد فاقد مجوز با پیگیری قانونی همراه خواهد بود.
وی همچین گفت: هم استانی‌ها و گردشگران در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا عدم رضایت از نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی سطح استان می‌توانند با تلفن رسیدگی به شکایات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به شماره ۰۲۸۳۳۶۸۵۰۲۴ تماس حاصل نمایند.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


آژانس های مسافرتی


نظارت