اخبار گردشگری

ظرفیت ها برای ساخت محل اسکان زائران اربعین بسیج شود

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیازمندی های لازم برای ساخت و تجهیز این محل را مشخص و اعلام کند.
وی افزود: اعتبارات و ماشین آلات مورد نیاز برای ساخت و تجهیز این محل از طریق دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله سپاه فتح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی تأمین شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان به تمامی تعهدات خود در زمینه ساخت و تجهیز این محل عمل کنند.
فیلی عنوان کرد: تجربیات ارزنده سایر استان های کشور برای ساخت و تجهیز محل اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی استفاده شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۳۴۰ مترمربع برای ساخت محل اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی این استان در مرز شلمچه پس از رایزنی ها و مکاتبه های لازم لحاظ شد.
سرهنگ سید فرج الله نظرپور اظهار داشت: نقشه ساخت این محل و تأمین زیرساخت های لازم در آن توسط دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تهیه شده است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت و تجهیز این محل وارد میدان شده و از هیچ اقدامی دریغ نکنند.
سرهنگ نظرپور بیان کرد: اربعین حسینی به عنوان یک حرکت مهم مذهبی و فرهنگی باید هر سال باشکوه تر از قبل برگزار شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اسامی مدیران اجرایی این استان که در نشست های ستاد اربعین حسینی شرکت نمی کنند به وزارتخانه های مربوطه و رسانه های استان داده می شود.
سید حسین کاظمی اظهار داشت: برخی از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در طول سال اقدام به صرف هزینه در برنامه ها و همایش های غیرضروری می کنند اما برای ساخت و تجهیز محل اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی این استان در مرز شلمچه اهتمام چندانی ندارند.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدام خاصی برای ساخت و تجهیز این محل انجام نداده که به هیچ وجه زیبنده یک استان ۱۰۰ درصد شیعه نیست.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به فرصت اندک تا اربعین حسینی باید دستگاه های اجرایی استان تلاش و فعالیت بیشتری در راستای ساخت و تجهیز این محل انجام دهند زیرا مایه آبروی استان خواهد بود.
کاظمی عنوان کرد: شهرداری دوگنبدان محصور کردن زمین مورد نظر برای ساخت محل اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه را بر عهده گرفته است.
وی ابراز داشت: زیرساخت هایی که باید در این زمین ایجاد شود شامل سرویس بهداشتی، آشپزخانه، نمازخانه، سالن استراحت و پارکینگ است و دستگاه های مختلف اجرایی استان همکاری و مشارکت کنند.
۷۵۳۵/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


اربعین حسینی


مکان اسکان و پذیرایی


کهگیلویه و بویراحمد