اخبار گردشگری

پویایی کشور در گرو نشاط در خوزستان است

به گزارش ایرنا هادی جعفری نژاد شامگاه یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان در محل سالن شهید رجایی استانداری با اشاره به به پروژه استادیوم سرپوشیده اهواز اظهار داشت: درحال حاضر یکی از مهم ترین پروژه های ورزشی در خوزستان تکمیل استادیوم سرپوشیده ۴هزار و ۵۰۰ نفری است که حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این مقام مسئول گفت: اعتبار لازم برای این پروژه در سال جاری تخصیص صد درصدی می یابد و برای سال آینده نیز بودجه آن را افزایش می دهیم.
وی در بخشی دیگر با بیان اینکه خوزستان دارای پنج مجمتع فرهنگی هنری دفاع مقدس است افزود: برای تکمیل موزه دفاع مقدس ۷۰۰ میلیارد ریال و تولید محتوای آن یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درخواست شده که مبلغ بالایی است و تامین آن زمان نیاز دارد.
جعفری نژاد خاطر نشان کرد: در بحث میراث فرهنگی و گردشگری ۱۸ طرح تعریف شده که سال گذشته از ۲۴۰ میلیارد ریال حدود ۲۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت. برای امسال نیز ۹۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود اما باتوجه به سفری که به استان داشتیم سعی می کنیم این رقم را افزایش دهیم.
وی رسیدگی به سازه های آبی شوشتر، محوطه تاریخی شوش، چغازنبیل و دانشگاه قدیمی جندی شاپور را از اولویت های بخش میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: موزه منطقه ای اهواز نیز در دستور کار قرار دارد.
جعفری نژاد در بخشی دیگر در خصوص صدا و سیمای مرکز خوزستان هم گفت: بیش از ۹۶ درصد استان تحت پوشش شبکه هستند. تحت پوشش قرار دادن تعدادی از روستاها نیز در دستور کار قرار دارد که با تامین اعتبار ظرف ۲ سال آینده تحت پوشش شبکه های صدا و سیما قرار می گیرند.

**خوزستان قطب ورزش کشور است
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز به عنوان دبیر کارگروه مشترک فرهنگی، گردشگری و ورزشی در این نشست تنها خواسته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تکمیل موزه دفاع مقدس دانست و گفت: نسل جوان خوزستان باید با اتفاقات جنگ تحمیلی وتاریخ آن آشنایی داشته باشند.
افشین حیدری در ادامه با اشاره به اینکه خوزستان قطب ورزش کشور است تصریح کرد: یکی از مهم ترین پروژه های نیمه تمام استان استادیوم سرپوشیده ۴هزار و ۵۰۰ نفری است. باتوجه به اینکه خوزستان در بیشتر ایام سال آب و هوای گرمی دارد لازم است این استادیوم سریعتر تکمیل شود.
وی با بیان اینکه خوزستان با کمبود فضاهای ورزشی مسقف مواجه است یادآور شد: این پروژه ۱۲ سال است که تعطیل شده و اعتبار آن پیش از این از محل اعتبارات شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تامین می شد.
حیدری درخصوص صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان خط اول مبارزه با تفرقه انگیزی و ایجاد امید و نشاط در بین مردم است اما درحال حاضر با مشکلات بسیاری مواجه است.باتوجه به هجمه های بسیاری که وجود دارد باید توجه ویژه ای به آن شود.
۹۸۸۷/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


خوزستان


گردشگری


میراث فرهنگی