اخبار گردشگری

مجتمع آبگینه تهران ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۱ تیرماه امسال جلسه شورای ملی صنایع دستی شهرها و روستاهای کشور که با حضور برخی از کارشناسان و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در عمارت تاریخی کوشک تهران برگزار شد که هر استان توانست شاخصه های رشته هنرهای سنتی خود را در آن مطرح کند.
براین اساس نخستین دهکده تخصصی و علمی آبگینه تهران با نگاه کار آفرینی، جذب و آموزش استعدادها، برند سازی و فروش محصولات ایجاد شد.
پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور امروز فهرست ۱۱ شهر و روستای جدید ملی صنایع دستی پس از بررسی شاخص‌ها را معرفی کرد.
وی گفت: شهر تهران در رشته شیشه، روستای سمقاور استان مرکزی در رشته منبت، روستای کردوان استان بوشهر در رشته عبابافی، روستای هرسین استان کرمانشاه در رشته گلیم و شهر ارومیه استان آذربایجان غربی در رشته ریزه‌کاری چوب نیز به صورت مشروط ثبت شده‌اند.
محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سرآمد فعالیت هنرهای سنتی این نهاد در تهران توجه به فعالیت رشته های شیشه گری بوده تا بتوانیم در مجامع مختلف تهران را به عنوان شهر جهانی شیشه آبگینه بیش از گذشته مطرح کنیم.
معاون صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه دهکده هنرهای سنتی و شیشه با همکاری شهرداری منطقه ۹ تهران راه اندازی می شود گفت: در این دهکده ۵ کارگاه تخصصی و علمی و نیز امکان فروش و نمایشگاهها صنعت شیشه گری استان تهران برای گردشگران داخلی و خارجی دیده شده است.
انشایی خاطر نشان کرد: ساخت دهکده شیشه تهران به مدت یک سال (تا پایان ۹۷) در زمینی به مساحت ۷هزار متر مربع با اعتبار ۳ میلیارد تومان از طریق شهرداری ایجاد می شود.
به گفته وی امروز (یکشنبه)در موزه فرش افتتاح گلیم و گلیم فرش در موزه فرش تهران برگزار شد.
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


ثبت ملی


دهکده آبگینه تهران