اخبار گردشگری

بهترین مقاصد سفر در چین

چین کشور فوق‌العاده بزرگی است، پس زمانی که به چین سفر می‌کنید، مقصد‌های زیادی برای بازدید خواهید داشت. برخی مقصد‌ها از نظر تاریخی مهم هستند، برخی دیگر به دلیل زیبایی، برخی از نظر ویژگی‌های قومی بسیار رنگارنگ معروف شده‌اند و برخی دیگر به دلیل موفقیت‌های اقتصادی رونق یافته‌اند.


بهترین مقصد تور‌ها در چین

محبوب‌ترین مقصدها در چین

پکن، شانگهای و شیان از شهر‌های معروف چین هستند. پکن، پایتخت کشور،مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی کشور است. شانگهای، شهری است که از نظر اقتصادی به خوبی توسعه یافته و مرفه است. شیان، پایتخت باستانی و میراث تاریخی کشور محسوب می‌شود.
علاوه بر این ممکن است از شهر‌های معروف دیگر چین مانند شنزن، سوجو، تبت، گوانگجو، هانگزو، لیجیانگ و…بخواهید بازدید کنید. شنژن و گوانگجو شهر‌های ساحلی شناخته شده‌ای هستند که با توسعه سریع اقتصادی نیز همراه بوده‌اند. در میان هانگزو و سوجو نیز دارای طبیعت و آب و هوای مناسب هستند. لیجیانگ دارای طبیعتی منحصربه‌فرد و فرهنگ اقلیت‌های قومی، مشهور است.


بهترین مقصد تور‌ها در چین

کوهنوردی و صعود به  قله های معروف و زیبای چین

کوه‌های زیادی در سراسر چین وجود دارد که برخی از آنها حتی بلند‌ترین در سطح جهان هستند. کوه‌های اورست، تبت و پنج کوه مقدس از معروف‌ترین کوه‌های چین هستند. نکته قابل توجه این است که به هر شهری در چین که بروید می‌توانید صعود یا پیاده‌روی در مسیر کوه‌های زیبا را تجربه کنید.


بهترین مقصد تور‌ها در چین

قایق سواری در رودخانه ، تجربه کروز

رودخانه یانگ تسه، اولین رودخانه‌ی طولانی در چین است. کروز در امتداد این رودخانه تجربه‌ای بی‌نظیر و مبهم خواهد بود. علاوه بر این رودخانه مروارید در گوانگجو نیز سومین رودخانه بلند در چین است که قطعا ارزش تجربه کروز را دارد.


بهترین مقصد تور‌ها در چین

بازدید از دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین، سازه‌ای باستانی و فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. باقی‌مانده دیوار در شهر‌های گانسو، نینگ‌شیا، شانشی، مغولستان، تیانجین و لیائونینگ به چشم می‌خورد. اگر می‌خواهید یک پیاده‌روی طولانی را تجربه کنید، شهر‌های پکن، تیانجین و هبی می‌توانید شروع خوبی باشد. البته این دیوار با آن عظمت و زیبایی که دارد، از هرجایی دیدنی و جذاب است.


بهترین مقصد تور‌ها در چین

ماجراجویی در جاده ابریشم

قطعا در مورد تاریخ هیجان‌انگیز جاده ابریشم شنیده‌اید و چه جایی برای شروع ماجراجویی از چین بهتر! در طول بازدید از این جاده شما می‌توانید جاذبه‌های باستانی به جا مانده مانند کاروانسرا‌ها، موزه‌‌ها و خرابه‌های به جا مانده را ببینید. در مورد این جاده داستان‌های جالبی وجود دارد که خوب است در مورد آن بیشتر بدانید.


بهترین مقصد تور‌ها در چین

بازدید از شهرهای باستانی

در چین شهر‌های باستانی فراوانی وجود دارد. در بیشتر این شهر‌ها، ساختمان‌های قدیمی وز ندگی به سبک سنتی حفظ شده است. شهرهای باستانی قابل توجه شامل Fenghuang (در هونان)، سونگپان (در سیچوان)، پینگیائو (در Shansxi) و لیجیانگ (در یوننان) است.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.travelchinaguide.com