اخبار گردشگری

دلایل پنجگانه برای سفر به کشور گرجستان

در سال‌های اخیر، گردشگران زیادی از سراسر جهان گرجستان را به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب انتخاب می‌کنند. دلایلی زیادی برای رونق گردشگری در گرجستان وجود دارد که در این مقاله برخی از مهم‌ترین‌ها را بررسی خواهیم کرد:


دلایلی قانع کننده برای سفر به گرجستان

خزانه‌ای از اثار باستانی و مکان‌های مقدس

گرجستان کشوری با تاریخ غنی باستانی است. گرجستان از همان اول دین مسیحیت را پذیرفته است ، به همین دلیل در آن صومعه و کلیسا‌های باشکوه زیاد به چشم می‌خورد. کسانی که علاقمند به مکان‌های مقدس و مذهبی هستند، باید بازدید خود را از شهر تاریخی متسختا (Mtskheta) شروع کنند. معروف‌ترین کلیسا در متسختا، کلیسای جامع سوتیتسخولی است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. کلیسای جواری یکی دیگر از مکان‌های مقدس در کل قفقاز است. از کلیسای جامع تثلیث در تفلیس، معبد باگراتی در شهر کوتایسی، مجموع معابد غار شکل داوید گارجا، صومعه ایکالتو در کاختی و … هم نباید به سادگی گذشت.


دلایلی قانع کننده برای سفر به گرجستان

طبیعت زیبا و باورنکردنی با وجود کوه‌ها و دریاچه‌ها

گرجستان واقعا دارای طبیعتی لوکس و بکر است. کوه و قله‌های با برف پوشیده شده، تپه‌های سبز مخملی، جنگل‌های نیمه گرمسیری سرسبز، دریاچه‌های کریستالی، رود‌های خروشان و در انتها نیز دریای سیاه زیبا از جمله طبیعت بکر گرجستان است. با توجه به تنوع طبیعت، گرجستان می‌تواند مقصدی عالی برای گردشگرانی باشد که به ماجراجویی، پیاده‌روی، کوه‌نوردی، اکوتوریسم، تعطیلات ساحلی و … علاقمند هستند. بسیاری از مناطق گرجستان حفاظت شده است به همین دلیل آسیب زیادی به طبیعت آن وارد نشده است. گرجستان قطعا مقصدی مناسب برای تفریح و کسب آرامش در دل طبیعت است.


دلایلی قانع کننده برای سفر به گرجستان

بهشت علاقمندان به غذا

از هیچ کسی پنهان نیست که گرجستان برای دوست‌داران غذا شبیه به بهشت است. غذا برای گرجستانی‌ها صرفا فقط غذا نیست، بلکه قسمتی از فرهنگ ملی آنها را تشکیل می‌دهد. گرجستانی‌ها دارای غذا‌های محلی متنوعی هستند که بسیار طعم‌دار و خوشمزه است، همچنین در طبخ غذا از ادویه‌های فراوان استفاده می‌‌شود. در کنار غذا و نان گرجستان، شیرینی‌های آن نیز بسیار معروف و خوشمزه هستند. پنیر گرجستان هم دیگر نیازی به تعریف ندارد، حتما باید آن را امتحان کنید. در کنار تمامی غذا‌های لذیذ گرجستان گیاه‌خواران نیز نباید نگران باشند زیرا غذا با طبع و سلیقه آنان نیز در آنجا یافت می‌شود.


دلایلی قانع کننده برای سفر به گرجستان

کشوری کاملا مهمان‌نواز

آیا می‌دانید اولین نکته‌ای که گردشگران بعد از سفر به گرجستان مطرح می‌کنند، چیست؟ مهربانی و مهمان‌نوازی مردم محلی گرجستان. گرجی‌ها به شدت از مهمانان خارجی استقبال می‌کنند و آنان را در انتخاب هتل، پیدا کردن آدرس و یا هرچیزی که نیاز داشته باشند، کمک و راهنمایی می‌کنند. حتی ممکن است شما را به جشن‌های خود دعوت کنند و بسیار محترمانه از شما پذیرایی و به شما خدمت کنند. گرجی‌ها هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند تا گردشگران از آنها راضی باشند و با خاطره خوش کشورشان را ترک کنند.


دلایلی قانع کننده برای سفر به گرجستان

نجوای دریا

دریای سیاه گوهر گرجستان است. در ساحل دریا از دیدن منظره دریا، تابش نور گرم خورشید، طبیعت و پوشش گیاهی اطراف و غذا‌های محلی و دریایی، نهایت لذت را خواهید برد. محبوب‌ترین شهر پر رفت و آمد در قلمرو دریای سیاه، شهر آدجارا است. البته باتومی نیز یکی دیگر از شهرهای زیبای ساحلی است که می‌توانید تعطیلات خوبی را در آن سپری کنید. باتومی اخیرا به یکی از مقصد‌های پر طرفدار و پر رفت و آمد در گرجستان تبدیل شده است. ساحل باتومی بسیار شگفت‌انگیز و زیبا است.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com