اخبار گردشگری

ییلاق زره مور در انتظار میهمانان جشنواره ملی عشایر خلخال است

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در بازدید از ییلاق زره مور افزود: امکانات لازم برای برگزاری جشنواره عشایر در محل برگزاری این مراسم با استقرار غرفه های عرضه محصولات و تولیدات عشایر فراهم شده است.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی رگلاژ ، مرمت و تسطیح راه دسترسی به محل برگزاری جشنواره با استفاده از ماشین آلات سنگین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال از روزها پیش آغاز شده ، گفت: با مرمت جاده دسترسی به ییلاق زره مور از مسیر راه روستای لنبر ، کلستان و حاجی آباد شرایط برای تردد وسایط نقلیه موتوری فراهم شده است.
بابایی اظهار داشت: برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، پخت غذاهای بومی و محلی ، معرفی تولیدات دامی عشایر ، اجرای موسیقی سنتی ، برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی ، بازی های بومی و محلی و برای نخستین بار غرفه عکاسی و چاپ عکس در محل برگزاری جشنواره تدارک دیده شده است.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری این جشنواره در خلخال گفت: جامعه بیش از هر چیز نیازمند نشاط اجتماعی با زمینه سازی فراهم کردن امکانات مورد نیاز شادی برای مردم است.
دکتر بشیر خالقی اظهار داشت: جشنواره ها علاوه بر زمینه سازی برای معرفی جاذبه های گردشگری منطقه زمینه مناسبی برای ارتقای سطح نشاط اجتماعی هستند و انتظار می رود مسئولان برای برگزاری این گونه جشنواره ها در همه فصول سال اقدام کنند.
ییلاق زره مور از توابع بخش مرکزی خلخال در مرز مشترک با استان گیلان جمعه ۲۹ تیر از ساعت ۹ صبح میزبان دومین جشنواره ملی توانمندی ها و قابلیت های عشایر است و میهمانانی از سراسر کشور در این برنامه حضور خواهند داشت.
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


جشنواره عشایر


بابایی


خلخال