اخبار گردشگری

توسعه گردشگری در کردستان مستلزم توجه به بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر اظهار داشت: نیاز است با تسهیل گری ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری، زمینه توسعه این صنعت درآمدزا را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه نباید نگاه دولتی به حوزه گردشگری داشت، افزود: باید منافع بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در گردشگری تامین کرد تا آنان به فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان فعالیت این بخش در استان را ضعیف دانست و تاکید کرد: ضروری است شرایط رقابت برای حضور بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه سفر ارزان قیمت برای مسافران را فراهم کنیم.
قادری با بیان اینکه از ظرفیت های گردشگری استان به خوبی استفاده نشده است، یادآور شد: برخی از دلایل عدم حضور مسافران در کردستان، به ضعف حمل و نقل و وضعیت نامناسب جاده ها بر می گردد.
وی خواستار ایجاد فضایی آرام و لذتبخش برای مسافران در تعطیلات تابستان شد و اضافه کرد: سازمان تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت نیز باید بر قیمت کالاها نظارت داشته باشند و با برخورد قاطع با متخلفان در جهت رفاه حال مسافران و مردم تلاش کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: نبود فضای روباز نمایشگاهی در مرکز استان از جمله مشکلات این اداره کل در زمینه برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی است.
سیدمحسن علوی افزود: امیدواریم با ایجاد فضای مناسب در مرکز استان، محلی برای برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های بزرگ ایجاد شود.
وی یادآور شد: برگزاری جشنواره ماهیگیری سد قشلاق سنندج در شهریور ماه، جشنواره برداشت انگور، برگزاری جشنواره همبستگی اقوام ایرانی در مریوان و برگزاری جشنواره خرید تابستانه (مرداد و شهریور) در بانه از جمله برنامه های این اداره کل برای جذب مسافر در فصل تابستان است.
علوی حضور مسافران در عید نوروز امسال در کردستان را بسیار بهتر از سال گذشته دانست و تاکید کرد: اقامت مسافران در استان در این ایام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۶۶ درصد رشد داشت.
رئیس اتحادیه هتلداران کردستان هم در این جلسه گفت: در ۶ ماهه دوم سال معمولا مسافران کمتری به استان وارد می شوند که نیاز است جشنواره ها و برنامه های تنوعی در سطح شهرستان ها برگزار شود.
مصطفی هدایت مظهری با بیان اینکه سنندج آمادگی جذب گردشگر ندارد، اضافه کرد: باید با حمایت و تسهیل گری دولت، زمینه حضور فعال بخش خصوصی در این حوزه را بیش از پیش فراهم کنیم.
نماینده سازمان تعزیرات حکومتی کردستان هم نظارت بر قیمت موارد غذایی و خوراکی را در رستوران های بین راهی ضروری دانست و اظهار داشت: رستوران ها از صدور فاکتور به مشتریان ممانعت می کنند، بنابراین برای رسیدگی به شکایت احتمالی مشتریان، نیاز است رستوران ها ملزم به ارائه فاکتور شوند.
محمد فهمیم رستمی یادآور با بیان اینکه گرانی در بازار بیداد می کند، یادآور شد: هماهنگی خوبی در زمینه نظارت بر تنظیم بازار با دستگاه های اجرایی مربوطه وجود دارد اما گزارش تخلف ها باید جدی تر گرفته شود.
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۵۶ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


تسهیلات سفر


بخش خصوصی