اخبار گردشگری

۷۶ هزار تخت اقامتی جدید ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در دیدار با فعالان گردشگری استان لرستان در محل استانداری افزود: همچنین با ایجاد۲ هزار واحد بوم گردی ۱۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به مفهوم جدید شهر گردشگر گفت: این طرح به دلیل امکانات محدود استانها و ضرورت رونق گردشگری تعریف شده که با اجرای آن یک فضای رقابتی به وجود آمده است.
وی تصریح کرد: به زودی اولین شهر منتخب گردشگری معرفی خواهد شد.
معاون رییس جمهوری گفت: در راستای اشتغال روستایی نیز ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ۴ تا درصدی در نظر گرفته شده که از این میزان ۲۰ درصد سهم صنایع دستی و ۱۵ درصد سهم خدمات است.
مونسان افزود: در اشتغال فراگیرنیز در بودجه امسال، ۶۰۰ هزار میلیارد ریال منابع با هدف ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی دیده شده است.

*** ۱۲۰۰ طرح گردشگری در دولت دوازدهم تکمیل می شود
رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: امروزه صنعت گردشگری در دنیا تبدیل به اقتصاد سوم شده است و ۲۴۰۰ میلیارد دلار نقش صنعت گردشگری در بازار دنیا می باشد.
وی با بیان اینکه نقش مستقیم و غیرمستقیم گردشگری در بازار دنیا بالغ بر ۷ هزار میلیارد دلار برآورد شده است، افزود:در سال ۱۹۵۰ حدود ۲۱ میلیون سفر دردنیا ثبت شده که این آمار در حال حاضر به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سفر رسیده است.
مونسان گفت: فعالان اقتصادی بزرگ دنیا برای صنعت گردشگری در دنیا رشد قابل توجهی پیش بینی می کنند و در این راستا این حوزه در ایران با توجه به ظرفیت های قابل توجه باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بنا بر گفته کارشناسان ، گردشگری به زودی در دنیا تبدیل به اقتصاد نخست دنیا می شود و در کشورهای منطقه ای همسایگانی داریم که بدون جاذبه های طبیعی و تاریخی در حال ایجاد جاذبه های گردشگری هستند.
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در تمام ارکان نظام باید گزدشگری را به عنوان صنعت و اقتصاد در نظر گرفت و در بخش های اقتصادی محل درآمدهای جدی است و در دنیا از هر ۱۰ شغل یک مورد مربوط به حوزه گردشگری است.
وی ادامه داد: ارزانی سرمایه گذاری ایجاد شغل در حوزه گردشگری از قابلیت های ارتقا این حوزه است که به طور متوسط با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون ریالی امکان ایجاد یک شغل در این حوزه وجود دارد.
مونسان اظهار داشت: توزیع عادلانه ثروت از اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در این حوزه این امر محقق شده و عمق درآمد تا روستاها و شهرهای کوچک ایجاد شده است.

**اجرای طرح تعطیلات زمستانی در ۶ ماهه دوم سال اجرا می شود
رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری امری فرابخشی و تاثیر گذار در پویایی و تحرک بخشی در کل ابعاد کشور است، گفت: اجرای طرح تعطیلات زمستانی در ۶ ماهه دوم به منظور ایجاد فرصت گردشگری و ایجاد زیمنه رونق برای بخش های اقتصادی کشور در حال پیگیری است.
وی افزود: در تمام مناطق کشور به خوبی می توان از این طرح بهره برداری کرد.
مونسان اظهار داشت: روند رونق گردشگری در سطح کشور در حال رشد است و آمارها بیانگر این است که با وجود شرایط سخت اقتصادی حوزه گردشگری رو به رشد است.
وی بیان کرد: در بهار ۹۷ حدود ۳۰ درصد رشد گردشگری ورودی به کشور با وجود تعطیلی برخی تورهای گردشگری وجود داشته است و حدود یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در فروردین ۹۷ به ایران سفر کردند.

**نخستین شهر منتخب گردشگر کشور به زودی معرفی می شود
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مفهوم جدید شهر گردشگر در سطح کشور آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه امکانات سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نسبت به سایر بخش ها محدود است،ادامه داد: استفاده از امکانات منطقه ای و ایجاد زیرساخت های لازم به استانداران و شهرداری ها ابلاغ شده است.
مونسان گفت: فضای رقابتی بین شهرها ایجاد شده و مختصات مورد نظر و امور فرهنگی و اخلاقی مردم شهر اعلام شده است.
وی افزود: به زودی نخستین شهر منتخب گردشگری کشور انتخاب می شود و درهای بزرگی برای بازاریابان گردشگری برای شهرهای دارای تاییدیه شهر گردشگر باز می شود.
به گفته وی نخستین نمایشگاه بزرگ شهر گردشگر در شهریور ماه با مقیاس بزرگ در تهران شروع می شود.

**۲۴هزار میلیارد ریال جهت طرح اشتغال روستایی پرداخت می شود
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: از مجوع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ۴ و ۶ درصدی طرح اشتغال روستایی، ۲۰ درصد مربوط به حوزه صنایع دستی و گردشگری است.
وی افزود: در حوزه خدمات و سرمایه در گردش نیز ۱۵ درصد اعتبارات به حوزه گردشگری تعلق گرفته شده است.
مونسان تاکید کرد که در طرح اشتغال فراگیر نیز در بودجه امسال ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و ۱۷۰ هزار شغل در این راستا تعریف شده است.

**رادیو گردشگر راه اندازی می شود
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: به زودی تفاهم نامه ای جهت ایجاد رادیو گردشگر و چند ساعت برنامه تخصصی گردشگری در شبکه های ۳ یا ۵ امضا می شود.
وی افزود: تاکنون نیز در این راستا اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفته است.
وی اظهار داشت: فعالان بخش غیردولتی نیز می توانند درقالب تبلیغات ارزان قیمت فعالیت داشته باشند.

**بیش از ۵۰ درصد رشد صادرات صنایع دستی در کشور ایجاد شده است
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: بازار گردشگری ایران به قدری پرحجم است که تمام سرمایه گذاری های بازار گردشگری را اقتصادی می کند.
وی افزود: کشورهای منطقه از بازار گردشگری ایران برخوردار هستند و حتی در سخت ترین شرایط نیز می توان توجیه اقتصادی گردشگری ایران را ادامه داد.
مونسان اظهار داشت: طرح تجاری سازی صنایع دستی از سال ۹۶ آغاز شده است و سال گذشته در این راستا رشد قابل توجهی ایجاد شد.
وی افزود: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه صنایع دستی کشور انجام شده است.
وی گفت: در راستای بیمه صنعتگران در بخش روستایی با صندوق حمایت از اشتغال روستاییان تفاهم نامه ایجاد شده است.

**در صورت آزاد سازی حریم فلک الافلاک سهمیه ثبت جهانی به این اثر تاریخی تعلق می گیرد
رییس ازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت:اگر آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم اباد تا پایان سال ۹۷ انجام شود، سهمیه ثبت جهانی در سال ۹۸ را جابه جا و این قلعه را جایگزین می کنیم.
وی با بیان اینکه می دانیم یونسکو از قلعه فلک الافلاک بازدید می کند و حتما باید آزادسازی نجام شده باشد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم پرونده را تکمیل و در سال ۹۸ ارسال کنیم، باید کار آزادسازی انجام شده باشد.
۷۲۷۴/۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تخت اقامتی


مریم نریمانی