اخبار گردشگری

زیر ساخت های گردشگری اصفهان مناسب نیست

به گزارش ایرنا، ‘ قدرت الله نوروزی ‘ روز چهارشنبه در همایش ‘ نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری ‘، افزود: هفت محور در اولویت برنامه های شهرداری اصفهان در دوره مدیریت جدید قرار گرفته است که مهمترین آن توسعه امکانات و تقویت صنعت گردشگری شهر می باشد.
وی با اشاره به برگزاری هفته اصفهان در فرانسه، گفت: بابرگزاری این هفته توانمندی های فرهنگی، هنری، ادبی و موسیقی اصفهان در قالب ۲۵ برنامه در پاریس معرفی شد و برای اولین بار شهردار اصفهان در مجلس فرانسه ظرفیت های این کلانشهر را تشریح کرد.
شهردار اصفهان با ناکافی دانستن امکانات گردشگری اصفهان تصریح کرد: زیر ساخت های فرهنگی این استان برای جذب گردشگر باید متناسب با فرصت های پیش رو بازتعریف شود.
نوروزی خاطرنشان کرد: قطعا باید امنیت، آرامش و آسایش برای گردشگر تامین شود و در غیر اینصورت اگر همه اصفهان نیز هتل شود، کسی به سمت این شهر نخواهد آمد.
وی تصریح کرد: نباید نگاه ما صرفا ساخت هتل های پنج ستاره باشد زیرا گردشگر به ظرفیت های اقامتی دیگری نیز نیازمند است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ۱۱درصد بافت این شهر فرسوده است، افزود: ۲۳ درصد از این میزان بافت فرسوده را بافت تاریخی تشکیل می دهد و این فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا برای ساخت هتل ها و سایر مراکز اقامتی در کنار بافت های تاریخی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با صدور پروانه رایگان از افرادی که با رعایت کمیسیون ماده پنج در هر نقطه این شهر برای ساخت هتل اقدام کنند، حمایت می کند.
نوروزی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک با سنگ فرش و پیاده رو شدن چهارباغ، این خیابان به گذری فرهنگی تبدیل می شود.
وی بااشاره به اینکه میدان امام حسین (ع) نیز در آینده پیاده رو خواهد شد، گفت: بر اساس این طرح، از چهار باغ تا میدان امام (ره) به جای حرکت خودروها و صدای بوق، کالسکه ها و خوردروهای برقی تردد خواهند کرد.
همایش ‘نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری’ روز چهارشنبه به همت جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان با حضور فعالان بخش گردشگری در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
۷۱۳۴/ ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


هتلداری


اصفهان